Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezen a darab vaslemezen mi a...

Ezen a darab vaslemezen mi a fene kerül ennyibe?

Figyelt kérdés

Oké, hogy egy sablonnal ki kellett vágni, meg kellett hajlítani, le kellett festeni. De még a ráfordított munkaidőt, szállítást is figyelembe véve, ennek az előállítási költsége nem lehet több 5-10e Ft-nál. 700-1400% meg a haszonkulcs?! :O Ennyire kapzsiak a kereskedők?

[link]


2024. jan. 6. 08:15
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
20%
#13 A Rochen csokinak 3000 forint kilója. A teszkós csokiba is legalább ugyanannyi csokoládék kell és ugyanannyi vele a munka, akkor az miért csak 1000Ft/kg?
2024. jan. 6. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:
45%
Piacgazdaság van. Bármi, bármennyibe kerülhet. Amikor elmész prostizni akkor az anyagköltség egy 100 forintos óvszer, akkor miért kérnek el érte óránként 50 ezret? Azért kérnek, mert kifizeted.
2024. jan. 6. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:
66%
Kezdjük ott, hogy a prés sablon több milliós tétel. A gyártás csak nagy tételben éri meg, ahhoz viszont nagyobb befektetés is kell. Anyag, festés, energia, tárolás, logisztika.
2024. jan. 6. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:
60%

Na de épp ez az, hogy ezeket nem nagy tételben gyártják ezresével, hanem kisiparban. Szerinted mennyi ember akar egy 10 éves kifutott típusra motorvédő lemezt rakni? Talán tartanak egy 5-10 darabos raktárkészletet, de amúgy az összes autóalkatrésznek meg kiegészítőnek az a kereskedelmi sajátossága, hogy ha túlbecsülted a piaci igényeket akkor fizetheted a raktárbérletet évekig a felesleges árura.


Kis tételben nagyon nem azok a számok fognak kijönni, mint amit te becsültél, mert nem egy kamiont raknak tele több ezer darabos tételekkel, hanem egy futárcég rakja le a magyarországi nagyker raktárban mondjuk a havi vagy negyedéves tervezett értékesítési mennyiséget (valószínűleg nem is raklapozható a csomagolása).


Szóval inkább ilyesmivel kalkulálj/darab:


Műszaki tervezés, hitelesítés: 500 forint/darab

Alapanyag (acél+festék+csavarok): 3000 forint/darab

Munkabér: 2000 forint/darab

Gépek amortizációja, munkavédelmi és környezetvédelmi költségek, ingatlan, energia (egyéb működési költségek): 2000 forint/darab

Gyártói haszon: 2500 forint/darab


Szuper, itt van egy motorvédő lemez azon az áron amit te gondoltál, csak hogy nem fogsz elmenni a román gépműhelybe felvenni a terméket amint megszáradt a szinterezés után, hanem egy magyar webshopban akarod megvásárolni neked szimpatikus időpillanatban:


Sérülésbiztos csomagolás: 1000 forint/darab

Helyi raktározás (3-12 hónap): 1000 forint/darab

Logisztika Romániából Európa tetszőleges pontjára: 5000 forint/darab

Nagyker raktározás Mo.: 1000 forint/darab

Nagyker működési költségek: 1000 forint/darab

Nagyker haszon Mo.: 2500 forint/darab

Kisker raktározás: 2000 forint/darab

Kisker működési költségek: 2000 forint/darab

Jótállási költségek, terméktámogatás: 1000 forint/darab

Kisker haszon: 5000 forint/darab

ÁFA: +27%


Szóval ~40 ezernél olcsóbban nem valószínű, hogy ki lehet hozni kiskerben, kb. a legolcsóbb motorvédő lemezek úgy tűnik abba az árkategóriába is esnek. Bizonyára van valami oka annak, hogy ez drágább - nagyobb a mérete, bonyolultabb a geometriája, vastagabb a lemez vagy egyszerűen csak ritkább típus amire nincs kereslet, így kevesebb darabszámon kell visszahozni ugyanezeket a költségeket. Vegyél népszerűbb és kisebb autót amire egy egyszerűbb lemez is elég, pl. Sanderóra úgy tűnik már fele ennyiért van:

[link]

2024. jan. 6. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
56%

#14 Ha gyártatják, akkor soha senki sem fog ilyet "kisiparban" legyártani, mert nem éri meg beüzemelni rá a gépet, tehát nem 5-10 lesz az a raktárkészlet, hanem 100-150. A másik opció az, hogy nem gyártatják, hanem saját maguknak van meg hozzá minden, egyszer legyártják a sablont, aztán akkor nyomnak ki akár egyetlen darabot is, amikor csak akarnak, na de ez esetben meg a gép és a sablon árát kell visszahozni az eladással.


Akár így, akár úgy, de a kérdező akkor is téved.

2024. jan. 6. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:
67%

Sokan úgy érzik, hogy minden túl van árazva, kivéve az ő munkájuk ellenértéke.

Mert őket azért fizessék meg rendesen.

2024. jan. 6. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:
19%
AZ hogy OPEL.
2024. jan. 6. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:
39%
Aham, végülis csak az előállítási költség tételeinek nagyságrendileg felét nem számoltad bele, ha nem többet. (szerszám, tervezés, tesztelés, engedélyek, ellátási lánc stb stb.)
2024. jan. 6. 19:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:
0%

Sose értettem az ilyeneket, hogy miért nem lesznek pikk-pakk milliomosok :D


Hiszen otthon is milyen gyorsan össze dobni hát miből állna gyártani nagy tételben? :D


Ja hogy nem árt hozzá sablon, prés miegymás.....

2024. jan. 7. 02:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:
31%

A cégek legnagyobb költsége általában a bértömeg, mert a nettó 500000 ft, amit egy cnc-s biztosan megkeres az bruttó ~752000 Ft. Ez után a cégnek még további "adókat" (27,5%) kell fizetni, ~959.000 ft-ba kerül egy kft-nek a cncs 500000 ft nettója.

(Összegezve valójában a béred 52%-át kapod meg, amiből még 27% áfát befizetsz (ha tankolsz ~52% adót fizetsz), így marad 365000 ft amivel már tényleg az teszel amit csak akarsz. -->Ez 38%, a maradék 62% azt adó formájában kifizeted a céggel közösen)

Végülis nem is kizsákmányolás, 959-ből marad 365...

2024. jan. 7. 10:42
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!