Ezen a darab vaslemezen mi a fene kerül ennyibe?
Oké, hogy egy sablonnal ki kellett vágni, meg kellett hajlítani, le kellett festeni. De még a ráfordított munkaidőt, szállítást is figyelembe véve, ennek az előállítási költsége nem lehet több 5-10e Ft-nál. 700-1400% meg a haszonkulcs?! :O Ennyire kapzsiak a kereskedők?
Elöszös is szemmel láthatóan fogalmad sincs egy ilyen alkatrész gyártásáról, költségeiröl, ez még a kisebb hülyeséged.
Ami sokkal nagyobb gond, hogy azt hiszed, az árat a kereskedö szabja meg - nem, ök is veszik valakiröl - gyártó vagy/és viszonteladó - aki árulja, annak nincs igazán nagy haszna rajta.
Mellesleg egy ilyen alkatrész elöállítási költsége még véletlen sem 5-10 ezer Ft, ennél még egy sima rozsdás vaslemez is drágább.
Úgy látszik nincs új nap alatt.
"Te mennyiból tudnád megcsinálni?"
Bruttó 35 kisker áron vesszük a táblás 2-es lemezt. Iparban, nagy tételben valószínűleg még olcsóbban hozzá lehet jutni. Nem látok méreteket, de úgy saccolom, hogy 4db minimum kijön az 1,25x2,5-es táblából. Magamnak munkadíjat a kiszabásért nyilván nem számolnék fel. + hozzá jön még a festék. Biztos, hogy nem 74-ben állna meg.
Ugyanez a termék egyébként egy másik oldalon 39. Még azt is sokallom.
Kerdező, matekozz egy kicsit! Egy tábla 2-es lemez kiskeráron 38 ezer forint, és talán 3 darabot kiad. Persze a gyártó nagykeráron veszi, de a szállítás sincs ingyen. A gyártashoz be kell ruházni gépekre, szerszámokra, ami sokkmilliós kiadás, ha cég csinálja, nem kisvállalkozó, akkor ott a dolgozó bére, adó, Tb, áramszamla stb. Akkor 2024-ben milyen 5-10 ezer forintos előállítási költsegről beszélsz, amikor az az anyagot is alig fedezi. Több száz, vagy ezer darabot kell így is eladnia,mire csak a gépek ára visszajön.
Kérdésed tipikusan olyan,mint azok amik arról szólnak, hogy "biztos átbaszott a szerelő", mert 30 ezret kért, egy ezer forintos alkatrész kicseréléséért, de az nem számít, hogy több órája elment vele, mert a fél autót szet kell szedni hozzá. Meg ugyanez márkaszervízben min. 100 ezer.
"Akkor miért nem kezded el gyártani az eredeti ár feléért és gazdagodsz meg belőle, hiszen mindenki tőled venné...?"
Ha te otthon a felnire szerelt 4 db kereket olcsóbban át tudod szerelni, mint a gumis, akkor rögtön gumis műhelyt fogsz nyitni?
#8 Előállítási árról írtam. Múltkor egy műanyag karosszéria kupakot vettem 9000 Ft-ért. Ennek az előállítási költsége 2024-ben nem több mint 50Ft. Nem azt írtam, hogy a boltban 55 Ft-ért kellene adni. Itt sem!
Ennek a lemeznek az ára az adott helyen 74e Ft. Kötve hiszem, hogy a tajvani munkás, aki legyártotta 50-60e Ft-nyi (szállítást, adót, vámot, stb levonva) összeget kapott érte.
Jössz itt a szerszámokkal... 1 db termék árában ez filléres tétel, maximum 1-2%, de szerintem ezzel is felülbecsültem. 1 présgéppel nem 10 db munkadarabot nyomnak ki és utána kuka. Ezzel az erővel ha dolgozom valahol mondjuk egy napot és a munkadíjamban követeljem, hogy igen, nem volt egy nagy munka, egy nap alatt meg volt, de ehhez anyámnak fel kellett nevelnie, etetnie, taníttatnia kellett, ez sok milliós összeg, úgyhogy kérem szépen ezt is mind megfizetni! Sajnos nem így működik.
Egy lemezfelniben is van legalább ennyi anyag. A több leeső hulladék miatt mindenképp. Azt még több darabból hegeszteni is kell, több vele a munka, préselni is bonyolultabb. Az anyagminőség is valamivel más lehet. Ahhoz is kellenek szerszámok, meg TB-t stb fizetni.
Mennyi 2024-ben egy új lemezfelni reális ára? Ezen az alapon minimum 100-150e Ft?!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!