Első autò?! Kèrlek segìtsetek :)
Sziasztok,tudom,1000 kèrdès van màr fent. Visoznt mègis elvagyok ebben a tèmàban veszve..25 èves làny vagyok,lassan befejezem a jogosìtvànyom,viszont nem tudom merre induljak el autò tèmàban. Vàrosban hasznàlnàm,egyszer kètszer hosszabb ùtra is. Nagyon nagyon tetszenek a Minik,viszont a nagyobb autòk is. (Terepjàrok) A Land rover volt az àlmom,de annyi rosszat hallottam ròla,hogy teljesen elvagyok bizonytalanodva. Illetve első autònak kicsit soknak èrzem..ùgy gondolom. 1,5 milliò forintot szeretnèk maximum rààldozni. Rengeteg autòt nèztem màr,mindben csak 1-2 napig voltam biztos. Utàna jött egy ùjjabb.
Ti mit ajànlanàtok nekem? Ami nem tùl nagy,kicsit csajossabb is. Illetve vàrosban megàllja a helyèt,de ebben az àrban benne van.....
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kilences elég jót írt.
A Minit én neked nem ajánlom. Nagyon szerethető, nagyon jó autó, nekünk pont van is egy R50-es amit barátnőm vallásosan imád, de semmiképp nem az olcsó fenntartásról meg a problémamentességről híres. Nem vészes, de első autónak nem ideális, mert meg tud szivatni rendesen ha nem vagy otthon valamennyire az autók műszaki tartalmában, sok a drága és/vagy idiótán megtervezett megoldás bennük.
Az R56 meg Prince motoros, amit kerülj kilométerekre ha jót akarsz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
@12, igazából az R56-os szériát érdemes csak kerülni, és az azzal egykorú Countrymant stb. amiben szintén a Prince motor van. Ezeket esetleg dízellel meg lehet venni, az nem egy rossz konstrukció, csak egy Minihez szerintem nem illik.
Az első modern Mini Cooper (R50, Cooper S: R53) egyáltalán nem volt rossz, abban egy Tritec nevű BMW - Chrysler gyártmányú 1.6-os benzinmotor volt. Nekünk ebből van sima Cooper. Sokat el tudnak menni, maga a motor nem kifejezetten problémás, ami problémás hogy a méretéhez képest egész bonyolult futómű, BMW áron gyártott gyakran túlkomplikált alkatrészek és az összességében körülményes szerelhetőség magasabbra teszi a fenntartási költségeket, mint más hasonló árú-korú kisautóknál.
A modernebbeket amiket te nézel nem ismerem, mert sosem ástam bele magam azokba, de tudtommal jobbak mint a Prince széria. Mindenképp nézegess fórumokat, nagyon szerethető autók a Minik kollektíven, tényleg meglepően jó vezetni az összeset de vannak nyűgjeik és speciális dolgaik.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2. generációs benzines S-es Miniket kerüld, ha nem szeretsz szerelni, bár a faceliftesek picivel jobbak, azok sem százasok. A dízelekkel nincs annyi gond és a nem S-essekkel sem. Harmadik generációval nincs sok probléma. Nekem egy korai 2. genercációsom van. Van vele gond, de én magam javítom és úgy vettem, hogy ezekkel mind tisztában voltam. Terepjárót városba meg minek? Minden szempontból szar.
#15 Az R56-ban teljesen elektromos szervó van. Az üzemanyagszűrő külön cserélhető mindegyikben (alkatrészszám: 11252754870) és az LCI-ben is ugyanott van. Még soha nem hallottam senkitől, hogy ilyen problémái lettek volna az ablaktőrlőivel, ez az első, de ki tudja. Az igazi problémái egyébként nem ezek az R56-nak, hanem a lánc, ami hajlamos elszakadni vagy elakadni, mert a láncnál lévő műanyag letörik és beesik a láncközé. A PCV szokott még tönkremenni, eszi az olajat mindenhol ahol csak lehetséges, hajlamos enni a hűtővizet, folyik az olaj néha itt-ott, vízpumpa és termosztát problémák, hpfp problémák, vvt szolenoid problémák... Ebből néhányat már én is tapasztaltam.
Aztán ott van, hogy a gumi és a műanyag szeret elöregedni midenhol, főleg a szélvédőnél az akkumulátor és fékfolyadék fedele és a gumi, ami a szélvédőre megy ra. Pont most cseréltem az egészet, $120 volt a teljes szett.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!