Facebookon bukkantam arra vitára, hogy az EGR ledugózása káros-e a motornak vagy előnyös. Melyik?
2023. dec. 31. 08:52
1/6 anonim válasza:
Alapvetően nem káros viszont kötelező rossz a környezetvédelmi normák miatt. Mivel így tervezték a motorokat megfelelő karbantartás mellett nem káros neki. A videóban szereplő húszforintossal való ledugózás pedig óriási kókányolás.
2/6 A kérdező kommentje:
Kommentekban azt is olvasni, hogy 200-300 ezer km után már a környezetvédelmi előírásnak sem fog megfelelni, mert ez csak arra való, hogy a gyárból kigurulva tudja hozni a normát, de egy bizonyos szint után káros. Én nem értek hozzá, csak volt pár ellentétes vélemény és nem tudom melyik az igaz.
2023. dec. 31. 09:21
3/6 anonim válasza:
#2 Folyamatos karbantartás mellett 300ezer km után is megfelel, hisz kétévente műszakiztatni kell a kocsikat. Ha nem felelne meg bukta lenne műszaki vizsgán. De hát ja kilencmillió autószaki országa vagyunk ez jól átszik a gépjárműpark átlag állapotán is.
4/6 anonim válasza:
Attól függ.
Ha az EGR levakolása után módosítják a motorvezérlő programját, akkor jót tesz neki. Nem annyira tesz jót, hogy 200 ezer helyett 500 ezret fog elfutni a motor, de azért könnyebb élete lesz, picit a teljesítmény is javulhat.
De ha a levakolás után nem módosítják a programot, akkor káros, mert a motorvezérlő úgy kalkulálja a keverékképzést, hogy figyelembe veszi az EGR-t is, de ha az EGR-t kiiktatod, akkor a keverékképzés folyamatosan szar lesz. Állandóan túl dús keverékkel fog járni, ami miatt csökken a teljesítmény, nő a fogyasztás, beköpi a gyertyákat (ha benzines), tönkreteszi a katalizátort (és részecskeszűrőt, ha dízel), ilyesmi. Ez komoly károkat tud okozni.
5/6 anonim válasza:
Nem értem ezeket az önjelölt Facebookos "szakikat". Nem lenne káros az EGR ha a kocsi nem zabálja az olajat és nem kormol a rottyon levő befcskendezők miatt akkor lerakódás is minimális lesz, 5-10 évente elég kipucolni.
6/6 3 napos mákos lecsó válasza:
Rengeteg motor (például amikben már nincs folytószelep) arra használja az EGR-t, hogy gázelvételkor a turbó előtt felhalmozódó kipufogógázt a szívósorba engedi vissza. Lényegében kiváltják vele a wastegate-et. Ha kiitkatod lényegében elrontod a kocsit, mintha nem lenne többet wastegate. Egyébiránt az EGR hűtő nélküli modelleknél is a kipufogógáz égéstér hűtő hatású. Szóval nem éri meg kiiktatni.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!