Magánszemély is ugyanúgy rárakja a saját hasznát az autóra mint a kereskedő?
#10 "vannak olyan alvilági emberek akik erre vannak ráállva"
De mit nem értesz azon, hogy kib*szott drágán végeznek ilyeneket? Egy tekerésért elkérnek 300 ezret és így az autó 100 ezerrel többet ér. Hát bukik rajta az eladó ember. Miért csinálna ilyet, ha bukik vele? Hasznot ebből csak úgy tud húzni, ha kizárólag az óracsoportban írják át a futást, de ebben az esetben meg nagyon nagy a lebukás kockázata.
Mi is találtunk már olyan autót, amiben tekerték a műszerfal óráját, de a többit nem, aztán nálunk lebukott és a vásárló a mi jegyzőkönyvünkkel perelte be a kereskedőt. Mivel a kereskedő a legelső pillanatban bemószerolta azt, aki a tekerést végezte, így a kereskedő könnyített büntetést kapott, nem zárták be a kereskedést, de neki megtiltották a kereskedést és fizetnie kellett 2 millió forint bírságot, továbbá vissza kellett vásárolniuk az autót az átvert ügyféltől. Eddig van pontos infóm az átvert ügyféltől, azt nem tudom, hogy a gyári gépes csávó mit kapott.
Ja és ha kilépek a műhelyből és átmegyek a kerítés túloldalára, hopp, egy kereskedésbe csöppentem. Szomszédaink. Sűrűn beszélünk. Szóval szerintem egy kicsit több infóm van, mint annak, aki egyszer hallott valamit a testvérének barátjának kutyájának az elrablójától.
#12 Hiába ágálsz, hogy nem éri meg, mikor tele van a net tekert órás autókkal, vagy te elhiszed, hogy egy 20 éves dízel BMW-ben 200 ezer kilométer van, orvos házapártól? Ugye nem? Még ide is szoktak ilyeneket linkelni, hogy érdemes-e megvenni?
Ezt a 300 ezret is honnan vetted? Mert így csak kitalációnak hangzik, de még ha ennyi is lenne, akkor is el tudja adni a kereskedő, nem csak ott áll neki hónapokig, mert 4-500 ezres futással senkinek sem kell, 200 alattival meg még az értéke is nő.
Sőt nem csak az autók, de még a motorok digitális óráját is visszaírják, amit kintről hoznak be, sajnos ezt magam tapasztaltam, mert 30 ezer alatt nem kopik le mindhárom féktárcsa, mikor a márkatársak szerint 70 ezreket elmennek, de tudok 100 ezerrel is motor, gyári tárcsákkal.
#15 Hiába ágálsz, az égvilágon semmi rálátásod nincs a témára. A legjobb érved az, hogy "nehogy már 200 ezer legyen egy 20 éves autóban". Első autómat 23 évesen vettem 156 ezer kilométerrel, igaz bizonyítékom nincs rá, de minden egyes árulkodó jel szerint igaz lehetett, semmi sem utalt tekerésre. Nagyszüleim 22 éves Swiftjében 45 ezer kilométer van, ráadásul kapaszkodj meg: tanárok mindketten, abból az igazi pedáns fajtából, szóval öreg de patyolat autó tanártól kevés kilométerrel, ami szerinted nem létezik.
Szóval ezt engedjük el. Ez egy nevetséges érv, hogy "hülye vagy ha elhiszed". Én nekem nem kell hinni, mert nekem adott a gép, hogy ellenőrizzem a valóságot.
Hogy honnan veszem a 300 ezret? Tipp. A BMW-k híresen utálják az OBD-t, szóval általános géppel nagyon nehéz kommunikálni velük, még egy piacvezető Bosch-sal is. Emiatt egyszer hívtunk egy srácot, akinek volt BMW műszere, hogy nullázza a VANOS-t, utána pedig töröljön hibakódot. 2 perces feladat, pár kattintás. 50 ezret kért érte. A kilométer manipulálása nem csak sima diagnosztika, hanem a vezérlőegységek módosítása. Ráadásul illegális. Szóval tippelj már hogy szerinted mennyi pénzt kérnek érte, ha egy szaros VANOS kalibrálás is 50 ezer. ...volt 2 éve, azóta ki tudja. Erre alapozom a 300 ezret. Ami szerintem még lehet alacsony tipp is. Egy luxusautónál esetleg megéri, de ilyen lerobbant 20 éves BMW szaroknál, amik érnek vagy 2 milliót MAXIMUM (de a szarja már 500 ezerért is kapható), ott a kutya sem fog ennyi pénzt kifizetni az óratekerésre.
#16: Ne vergődj már. Az óratekerés is ugyanúgy 2 perces feladat annak, aki ért hozzá.
Nem kézzel fogja átírni a 40 darab vezérlő tárolójában, csak beirja a kívánt érteket, és a gép végigzúzza mindenhol, ahol talál.
" A legjobb érved az, hogy "nehogy már 200 ezer legyen egy 20 éves autóban"
Igen, és megtudtad cáfolni? Nem! Van olyan, hogy keveset megy az ember, nekem is volt olyan időszakom, hogy csak rövid távokat mentem, és 2 éve alatt tettem az autóba 6 ezret, de én német prémiumot írtam, ráadásul dízelt, és azokat nem arra veszik, hogy a 2 km-re lévő Tescoba ingázzanak vele heti 2x. Ezeknél a kintről behozott autóknál meg bőven látni 20 évesen is 200 ezres futásteljesítményt, azt hogy, ha szerinted én vagyok a hülye mert nem éri meg? Vagy mégis ?
Ráadásul rengeteg , cikk, videó stb van a neten, hogy a magyar autópark nagy részének tekert az órája, te mégis az ellen ágálsz, hogy ezt az a sok ember csak beképzeli.
#17 "a gép végigzúzza mindenhol, ahol talál"
Látszik, hogy soha nem volt még dolgod autóval. Egyszerre egyetlen egy vezérlőegységgel enged kommunikálni az OBD, már a hálózat felépítése is lehetetlenné teszi, hogy több vezérlő egyszerre kommunikáljon. Ahhoz, hogy kommunikálni tudj egy vezérlővel, ahhoz először fel kell venni a kapcsolatot vele. Ismétlem: egyszerre csak eggyel lehet. Egy modern autóban van 40 vezérlő. Igen, a kilométeróra átírása is csak 2 perc, ez igaz. De ezt a 2 perces mutatványt 40-szer kell megcsinálni.
#18 "Igen, és megtudtad cáfolni? Nem!"
Hát mondjuk már megtettem, kösz a figyelmet.
"Ráadásul rengeteg , cikk, videó stb van a neten"
Amik vagy 20-30 éves tapasztalatom alapuló, elavult, idősebb korosztálytól származó alaptalan ömlengés. Rengeteg infó terjed autós berkekben, amik már legalább 10, de inkább 20 éve nem igazak. Ez is egy ezek közül.
Szeretném azért megjegyezni, már ha képes vagy még olvasni és értelmezni amit írok, hogy nem azt mondom, hogy soha egyetlen egyszer sem történik tekerés. Hát én magam mondtam, hogy én is láttam már tekert autót. Nem állítok tán olyat, amit egy személyes tapasztalatom cáfol meg... Én csak azt mondom, hogy manapság ez egy nagyon-nagyon ritka dolog. Ha nézel egy autót, nagyon-nagyon kicsi rá az esély, hogy tényleg tekerve van. Annyira kicsi az esély, hogy nem is nagyon érdemes foglalkozni a gondolattal, mert MAJDNEM biztosan állítható, hogy nincs tekerve. Ráadásul a tekert autók aránya minden egyes nappal csak csökken.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!