Magánszemély is ugyanúgy rárakja a saját hasznát az autóra mint a kereskedő?
A magánszemélynek akkor van haszna ha eladási célból veszi, hozza be...így ő is nepper csak feketén csinálja.
Ha csak simán el akarja adni akkor szétnéz a piacon és úgy lövi be az árat.
Milyen haszonról beszélsz kérdező? Alap esetben magánszemély csak bukik egy autón, ha most eltekintünk az utóbbi idők drágulásától. Ha van egy autód, amit 1 éve vettél , és most akarod eladni, akkor te csak buksz rajta, hiszen csökken az értéke, plusz ott vannak az átíratással kapcsolatos kiadások, és csak annyiért tudod adni, amennyiért más is hirdeti, többek közt a kereskedők.
Ha viszont te beviszed a kereskedésbe, csak úgy eladni, vagy beszámítani, akkor a kereskedő , neked a piaci ár alatt fogja átvenni, több százezer forinttal. Őneki ebből lesz haszna, de nem adja többért mint egy magánszemély, max az utóbbinál esetleg többet tudsz alkudni.
Nem tudja drágábban adni annál, mint amennyit ér, hiszen akkor senki sem fogja megvenni.
Azért mondják, hogy rárakja a hasznát, mert ő olcsóbban veszi meg az autót, mint amennyiért eladja. Tételezzük fel, hogy van egy autó, ami 2 milliót ér. Ha magánszemély akarja eladni, akkor neki ott az autó, meghirdeti, a vevő kifizet 2 milliót és kész. De a kereskedőnek nincs ilyen autója. Neki először vennie kell egy autót, hogy utána el tudja adni. De ha 2 millióért vesz egyet és utána 2 millióért eladja, akkor egy fillért sem keresett, tehát a semmiért dolgozott, aminek nincs értelme. Ezért a kereskedő azt mondja, hogy ő azért a 2 milliós autóért 1.6 milliót hajlandó fizetni, többet nem. Tehát ő 1.6 millióért vett egy autót, amit utána 2 millióért hirdet meg. Na, ez a 400 ezer forint az ő haszna, ez az, amit rárakott.
És hogy miért adnak el az emberek kereskedőnek autót olcsóbban... kényelem. Ilyen egyszerű. Ha magánszemélyként adod el, akkor fel kell rakni egy hirdetést, válaszolgatni kell telefonokra, rabolják az idődet, ha eladtad akkor még utána is ki tudja nem-e át akar verni a vásárló, stb. De ha kereskedőnek adod el, akkor bemész, mondod hogy szeretnéd eladni, megnézik, ajánlanak rá egy összeget, elfogadod, megírjátok az adásvételit, kifizetik és már készen is vagy, egy délelőtt alatt lerendezted az egészet problémamentesen. Sokan úgy vannak vele, hogy ugyan a kereskedő kevesebbet ad érte, de a kényelem és gyorsaság miatt megéri.
A kereskedő ott huz nagyot, hogy olcsón veszi, és a magánszemélyes árnál valamivel drágábban adja el.
Az aljas nepper meg a szart meg olcsóbban veszi, kikozmetikázza, visszatekeri az órát, és nagyon drágán adja el.
#6 Nincs már óratekerés, ezt felejtsük el. Letűnt idők csalása volt, mikor rákötöttél a spirálra egy fúrót, aztán 2 perc alatt letekertél 150 ezer kilométert.
Manapság már gyári műszer kell hozzá, gyári programmal. Ezekhez nagyon nehéz hozzájutni és komoly értéket képviselnek, szóval aki ilyennel rendelkezik, az nagyon komoly összeget el fog kérni, ami egyszerűen nem éri meg a kereskedőnek, elvisz egy csomót a haszonból.
A végösszeg csökkenthető úgy, ha kizárólag az óracsoport vezérlőjében írják át a kilométert, hogy a kilométeróra kevesebbet mutasson. De ebben nagyon nagy a kockázat, mert ha vásárlás előtt vagy után a kuncsaft csináltat egy gépes diagnosztikát egy szervizben, akkor azonnal kiderül, a kereskedőt beperelik és vége a dalnak. A kilométeróra valódi állását MINDEN vezérlőegység tárolja. Motorvezérlő, ABS vezérlő, klímavezérlő, légzsákvezérlő, az összes. Egy modern autóban van 30-40 vezérlőegység. Géppel mindegyik külön kiolvasható. Mindet átírni pedig több százezer forintos mutatvány, ami mint mondtam, nem éri meg a kereskedőnek.
#9 Egy gyári műszert nem tudsz legálisan megszerezni, tehát a megszerzése rohadtul nem egyszerű. Ráadásul k*rva drága is. Ráadásul mivel illegális, nem kap frissítéseket, azaz csak a régebbi modelleket fogja tudni kezelni vele. Ráadásul mivel kereskedő, nem csak egy márkával foglalkozik, szóval kapásból kéne neki minimum 10, hogy a legtöbb autót lefedje és csalni tudja őket.
Szóval nem, a kereskedőknek nincs ilyenje. A legtöbbnek még egy alap általános OBD diagnosztikája sincsen, vagy ha van, akkor csak ilyen 10 ezres haszontalan szar. De akkor majd hatalmas kockázat, pénz és szenvedés árán szerez 10 gyári műszert? Teljesen reálisan hangzik. 😂
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!