![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
1 millióért a rozsda lesz a fő ellenség. Kérdés, mekkora méretű autóra van szükséged, és általánosságban mik az igények... Gondolom elvárás a kis fogyasztás, megbízhatóság.
Ha valami újabb, csinosabb kell, 1.3 dízellel Fiat/Lancia/Opel vonalon találsz több típust, jellemzően elektromos szervó hiba ami drágább lehet, illetve vezérműlánc (keresni kell egyet amin már cserélték).
Valamivel talán olcsóbb, hasonlóan 1-2 nyűggel, de kis fogyasztással ott van még a Peugeot-Citroen 1.4 HDI, 206-os van rengeteg a piacon, de a hátsó híd gyenge pont.
Ha kevésbé számít a kinézet, csak guruljon kevés pénzből, a Yaris Verso olcsó, és benne az 1.4 D-4D korrekt motor.
Ha inkább az egyszerű konstrukció vonz, és nem az évek számítanak, akkor még az utolsó adagolós SDI motorokat érdemes megnézni (többi amiket írtam, közös nyomócsöves, szóval nagyobb nyomás, érzékenyebb az üzemanyag minőségére, fontos drágább üzemanyagszűrőt venni, stb). Szóval a jellemző dízel veszélyek gyakorlatilag nincsenek: nem hengerfejesedik és nem kell nyáron is izzítani, nincs kettőstömegű lendkerék, nincs turbó, nincs részecskeszűrő, és az adagoló sem elektronika hibás széria hanem egy tartós fajta. Nagyon meg kell nézni a rozsdát, nem rossz ötlet olasz/spanyol importot keresni. Elég sok típusban volt ilyen:
VW Lupo/Seat Arosa 1.7 SDI
VW Polo/Seat Ibiza és Toledo/Skoda Fabia 1.9 SDI
VW Golf és Bora/Seat Leon és Toledo/Skoda Octavia 1.9 SDI
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#14 kérdés dízel volt. Statisztika, mintavételi halmaz nem 2 darab. Az megvan, hogy ezeket nem évente kell cserélni, hanem 10-20 év után, szóval utána ha nem adod el az autót akkor így is megéri? Mi a garancia arra, hogy szívó benzin nem kopott szét és nem zabálja az olajat, nem kell okoskereket cserélni, motorvezérlőt javítani, gyengébb váltót felújítani, stb? EGR meg ugyanúgy van benne...
Ha nem csak fényképen láttál ilyeneket, akkor megsúgok pár dolgot. Nem véletlenül írtam ezeket a motorokat. Turbó SDI-n nincs, Multijet és HDI esetén 40-50 ezerért bármikor van jó állapotú bontott (ki lehet fogni olcsóbban is). Magasnyomású: SDI-n nincs (adagolós), Multijet és HDI pedig Bosch CP1 szivattyús, brutál tartós, 20 év után kell egy tömítés készlet aztán megy tovább, esetleg egy rail nyomás szabályzó hiba előfordul. Porlasztó legegyszerűbb szolenoidos fajta, tartós, olcsóbb felújítható, bontottan kb 20k. EGR egyikben sem különösebben problémás, ha eltömődik, ki kell pucolni, de ez nem sokban különbözik egy benzinestől. Kettőstömegű lendkerék egyikben sincs (kivéve 1.3 Multijet ha 6-os váltó van rajta).
Ettől függetlenül szerintem egy jobban kifogott benzines és gázszett abszolút versenyképes, de ha valaki dízelt akar, az nem benzinesre(/gázosra) fog keresni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!