Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Milyen dízeles autót ajánlanát...

TR85 kérdése:

Milyen dízeles autót ajánlanátok és miért?

Figyelt kérdés

2023. dec. 30. 16:13
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:
52%
Nem tudom mennyiért árulják most őket, de se 8. se 9. generáció dízel Civicünk még nem járt motorhiba miatt szervízben, szóval csak ajánlani tudom a Honda dízel motorjait.
2023. dec. 30. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
52%
Jó a honda azért az honda.
2023. dec. 30. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
0%

1 millióért a rozsda lesz a fő ellenség. Kérdés, mekkora méretű autóra van szükséged, és általánosságban mik az igények... Gondolom elvárás a kis fogyasztás, megbízhatóság.


Ha valami újabb, csinosabb kell, 1.3 dízellel Fiat/Lancia/Opel vonalon találsz több típust, jellemzően elektromos szervó hiba ami drágább lehet, illetve vezérműlánc (keresni kell egyet amin már cserélték).


Valamivel talán olcsóbb, hasonlóan 1-2 nyűggel, de kis fogyasztással ott van még a Peugeot-Citroen 1.4 HDI, 206-os van rengeteg a piacon, de a hátsó híd gyenge pont.


Ha kevésbé számít a kinézet, csak guruljon kevés pénzből, a Yaris Verso olcsó, és benne az 1.4 D-4D korrekt motor.


Ha inkább az egyszerű konstrukció vonz, és nem az évek számítanak, akkor még az utolsó adagolós SDI motorokat érdemes megnézni (többi amiket írtam, közös nyomócsöves, szóval nagyobb nyomás, érzékenyebb az üzemanyag minőségére, fontos drágább üzemanyagszűrőt venni, stb). Szóval a jellemző dízel veszélyek gyakorlatilag nincsenek: nem hengerfejesedik és nem kell nyáron is izzítani, nincs kettőstömegű lendkerék, nincs turbó, nincs részecskeszűrő, és az adagoló sem elektronika hibás széria hanem egy tartós fajta. Nagyon meg kell nézni a rozsdát, nem rossz ötlet olasz/spanyol importot keresni. Elég sok típusban volt ilyen:

VW Lupo/Seat Arosa 1.7 SDI

VW Polo/Seat Ibiza és Toledo/Skoda Fabia 1.9 SDI

VW Golf és Bora/Seat Leon és Toledo/Skoda Octavia 1.9 SDI

2024. jan. 1. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
25%
Ebben az árkategóriában pont hogy szerintem a multijeteket és a kis hdi-ket kéne messzire kerülni. Belenyal egy dízeles felújításba a tulaj, és konkrétan az élete a szervízben marad. De csak egy jó példa erre, adott egy ismerősöm és én, az ismerős dízelt vett, még én ragaszkodtam a szívóbenzineshez. Az ismerősnek az utóbbi két évben ráment egy jó bő milliója, ugyanis a turbó, nagynyomásű, porlasztók, egr, kettőstömegűn felül, ugyanúgy a fő elemekhez is hozzá kellett nyúlni mint egy szívóbenzinesnél is. Átalgosan a dízel 20-30ft-tal drágább literenként, ellenben neki kb másfél literrel kevesebbet is kér, tegyük fel ha mindketten 20.000 km-t teszünk meg egy évben, az a dízelnél ha a mostani átlag üzemanyagárral számolunk kb. 720.000.-, a benzinesnél pedig 841.000.-. Tehát éves szonten 120.000rel többet tankolunk be a benzinesbe, ellenben egy jó 6-700ezerrel többet hagyott a szervízben mint én, na innentől lehet mérlegelni melyik a jobb.
2024. jan. 1. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
0%

#14 kérdés dízel volt. Statisztika, mintavételi halmaz nem 2 darab. Az megvan, hogy ezeket nem évente kell cserélni, hanem 10-20 év után, szóval utána ha nem adod el az autót akkor így is megéri? Mi a garancia arra, hogy szívó benzin nem kopott szét és nem zabálja az olajat, nem kell okoskereket cserélni, motorvezérlőt javítani, gyengébb váltót felújítani, stb? EGR meg ugyanúgy van benne...


Ha nem csak fényképen láttál ilyeneket, akkor megsúgok pár dolgot. Nem véletlenül írtam ezeket a motorokat. Turbó SDI-n nincs, Multijet és HDI esetén 40-50 ezerért bármikor van jó állapotú bontott (ki lehet fogni olcsóbban is). Magasnyomású: SDI-n nincs (adagolós), Multijet és HDI pedig Bosch CP1 szivattyús, brutál tartós, 20 év után kell egy tömítés készlet aztán megy tovább, esetleg egy rail nyomás szabályzó hiba előfordul. Porlasztó legegyszerűbb szolenoidos fajta, tartós, olcsóbb felújítható, bontottan kb 20k. EGR egyikben sem különösebben problémás, ha eltömődik, ki kell pucolni, de ez nem sokban különbözik egy benzinestől. Kettőstömegű lendkerék egyikben sincs (kivéve 1.3 Multijet ha 6-os váltó van rajta).


Ettől függetlenül szerintem egy jobban kifogott benzines és gázszett abszolút versenyképes, de ha valaki dízelt akar, az nem benzinesre(/gázosra) fog keresni.

2024. jan. 1. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 anonim ***** válasza:
20%
#15 Nekem ne súgj meg semmit, rengeteg autóm volt már, tudom mit beszélek, köszönöm. És a dízelesek jellemzően nem akkor adják el a kocsit ha éppen minden szuper rajta…
2024. jan. 1. 18:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/19 anonim ***** válasza:
Oké, ha egy pl százas-ezres nagyságrendű flottáról tudsz mesélni, akkor van közös témánk.
2024. jan. 2. 04:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:
#17 Ekkora flottában nincsenek öreg dízelek…😆
2024. jan. 2. 07:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
1.3 Multijet mai napig fut.
2024. jan. 2. 23:29
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!