Kijelenthetjük, hogy a Peugeot/ Citroen patinasabb, megbízhatóbb és jobb márkák, mint pl a Volkswagen?
Istenem de raersz fosni a szot teljesen irrelevans, a temahoz tavolrol is alig kotheto omlenges formajaban...
A kerdesedre a valasz egyebkent az, hogy azt jelentesz ki amit akarsz, de attol hogy te kijelentetted, nem lesz belole valosag.
Kicsit eltértél a tárgytól, így én is kicsit távolabbról közelítem a kérdést.
Korábban leírtam már itt egy kérdés alatt, hogy általánosságban volt egy olyan megítélése az autóknak, hogy a Volkswagen az nagyon sokat elmegy komolyabb hiba nélkül, de ha valami baja lesz akkor megáll alattad. A PSA konszern autóinak rengeteg kisebb hibája van (részben anyagminőség, részben konstrukció, részben összeszerelési minőség okán), de a motor, hajtáslánc és kaszni addig megy alattad amíg szét nem esik. A kettő közül egyik sem rohad el 15-20 éves korában. Az olasz autó az simán megáll alattad relatíve kevés km-el, és 10-15 év alatt kirohad alólad. A japán az szintén sokat elmegy, de ha hozzá kell nyúlni az anyagi csőd, 20 éves korára meg az is elkezd rohadni.
Na ez az ezredforduló ~10 éves környezetében talán igaz volt, most már nem. Jó 10 éve már a Toyota is csak egy távoli árnyéka önmagának, ők is spórolnak. A környezetvédelmi normákkal drasztikusan csökkent mind a dízel mind a benzinmotorok megbízhatósága, konszerntől függetlenül. Pedig a franciáknak is voltak zseniális dízel és benzinmotorjai. A 90 lóerős 2 literes HDI motort én simán odaraknám az 1.9 TDI mellé ha a megbízhatóságról van szó. A következő generációs HDI már más, de azt meg simán odaraknám a CR TDI mellé. A futóművek a francia autókban tényleg nagyon kényelmesek, de ennek ára van. Mivel az út rezgéseit a futómű nyeli el, gyakrabban van futómű problémájuk, mint a Voklswageneknek. Az elektromos hibák meg a vacak minőségű érszigetelésből és csatlakozástechnikából adódtak, amik egyébként bagatel de bosszantó hibák. Ezen a fronton a franciák a 2010-es években nagyot fejlődtek önmagukhoz képest, mivel részben átvették a Volkswagen csatlakozásait. A 3 literes HDI motor is nagyon jó konstrukció, kevésbé van túlbonyolítva mint a 3 literes TDI, könnyebb szerelni. Benzinek között is voltak jó példányok, a 2 literes 180 lovas szívó motorjuk is baromi jó, csak kevés autóba rakták bele. A 3 liter V6-al sem volt gond. Az 1.6 8 szelepes szívó motor is problémamentes volt, simán elmennek 4-500 ezer km-t. Az 1.8 és 2.0 szívó benzinekkel az a baj, hogy idővel orrán-száján folyik az olaj, vacak tömítések kerültek gyárilag ezekbe a motorokba. De ezek is elmennek fél milliót, csak addig legalább 1x kell alsó és felső tömítéskéskéletet cserélni a motoron. Nekem van egy olyan francia autóm ami túl van az 1,1 millió km-en az 1.8-as benzinmotorral. Nem bontatlan a motor, de megy. Olajat eszi, de baromi igénytelen motor. Van Volvom is a szintén legendás 5 hengeres motorral, az már rég megállt volna annyi olajtól, km-től, a francia nem áll meg, amíg fizikailag szét nem esik menni fog.
A PSA egy relatíve innovatív gyártó, több olyan technológiát kipróbáltak tömeggyártásban, amit más nem mert vagy nem tudott. Legyen az futómű, motor, váltó vagy karosszéria. Az hogy melyik meddig működik már más kérdés. A hidrós futóművekre 10 évet vagy 200 ezer km-t, a kasznira meg 12 év átrozsdásodási garanciát vállaltak, pont úgy mint az Audi. A 2000-es évek elején. Hát hol volt akkoriban a Kia, Opel, Toyota, egyik sem merte megközelíteni ezeket a számokat. És azok az autók egyébként tényleg nem rohadnak, esetleg a küszöb 1-1 típusnál, de az alváz nem.
Azt felejtik el sokan, hogy a franciák már 20 meg 30 éve is 2-300 ezer km-re vagy 12-15 évre gyártották az autóikat, ezért tudtak egykoron olcsók maradni. A használt autó piacon meg még annál is olcsóbbak voltak mindig is. Ezekbe is beletekerik ugyan úgy az 5-600 ezer km-t mint a Volkswagenbe, de más a kiindulási alap. Persze hogy mást mutat az autó az órában 260 ezer km-el értékesítve, 15 évesen, mint egy azonos korú Volkswagen. Egy 20 éves Passat beltere, ha nem munkásautónak volt használva, eléggé egyben van. Az 1-2. gen C5 Citroenek meg 407 Peugeotok belsejében meg már 10 éves korban vált le a műanyagról a bevonat. A beltér összeszerelési és anyagminősége nagyon távol volt a németektől. Úgy 2008. környékén kezdtek el ténylegesen felzárkózni, mikor kijött az utolsó generációs C5-ös Citroen, ami egyébként ha működik benne a hidrós futómű vezérlése, a mai napig a legkényelmesebb utazó autó a piacon. Nem csak a saját szegmensében, hanem fölötte sem nagyon találsz alternatívát ami ugyan ezt hozza. Persze az S osztály, A8 már más liga, de sem az Arteon sem annak idején a Phaeton nem tudta azt, amit a C5. De ide lehetne írni a 607-est is.
Motorikusan volt pár óriási baklövésük, prince motor, puretech motorok, de hát kinek nem. A Volkswagennek is ott vannak a főtengelytörős turbós benzinei, a V10 TDI, a japánoknak az olajzabáló láncos Mazda benzinmotorok, a korai szíjas 1.8 ZZ Toyota szintén egy hulladék olajkályha, Ecotecből is vannak olajzabáló példányok, ez benne van az autógyártásban. Egyik sem hibátlan. Lehet mutogatni a franciákra, hogy az olajban a benzin megeszi a szíjat és szétkoptatja a motor saját magát mert megszűnik a kenés. A japánoknál meg a dugattyú-gyűrű méretezése nem jött össze a hengerhez képest, egyszerű benzinmotoroknál, amiben elvileg ők a "legjobbak". Mindenki gyárt szart.
Szóval érdemes a helyén kezelni a dolgokat, összességében a francia autók nem jobbak mint a Volkswagen, de vannak olyan technológiai megoldásaik és olyan egyedi autóik, amitől mások lesznek. A híresen rossz motorokat meg váltókat el kell kerülni, azon kívül sok meglepetés nem érhet sem egy Volkswagennel, sem egy franciával. Ma már sablon ugyan az az összes, kívül-belül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!