Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kijelenthetjük, hogy a Peugeot...

Kijelenthetjük, hogy a Peugeot/ Citroen patinasabb, megbízhatóbb és jobb márkák, mint pl a Volkswagen?

Figyelt kérdés
Hiszen a világ legrégebbi autó gyártói közé tartoznak és már akkor gyártottak autókat, amikor még a nácik sehol sem voltak. Számomra legalábbis sokkal szimpatikusabb márkák, mint a Volkswagen. Aki még mindig Trianon miatt utálja a franciákat, ne is válaszoljon, thanx.

#Peugeot #Volkswagen #wolfs lagen #Francia autógyártás
2023. dec. 20. 09:31
1 2 3
 11/24 A kérdező kommentje:
Köszönettel mindenki véleményét és jöhetnek még, leírom akkor az én tapasztalataimat is. Volt japánom, franciám is, most egy "tiszteletbeli" németet használok, teljesen megelégedéssel. De menjünk is talán sorjában. Az első autóm elég későnre lett meg, 2013 nyarán, akkor voltam már 34 éves. Egy 2000-es évjáratú ezres Swift GLS, klímával, légzsákokkal, szóval az akkori full extrával ami egy régi Swiftben elérhető volt, a második autóm
2023. dec. 20. 12:41
 12/24 A kérdező kommentje:
Bocsesz, elment előre a komment. Szóval a másodiknak egy franciara esett a választásom, 2016 tavaszán, ő lett egy benzines 207-es, a legkisebb, 1.4-es 74 lovas erőforrással. Állítólag ez meg az erősebb 90 lóerős, szintén 1.4-es a legjobb motorok a 207-esbe és természetesen az 1.6-os HDi. Ez az autó a Suzuki méltó utóda lett nálam, teljesen megbízható volt, sőt a mai napig látom a városban az "új" tulajdonosaval. Ez meg az elődje a 206-os szerintem egy jó szériája volt a Peugeot-nak. Persze a hírhedt 1.6-os Prince benzineseket semmiképpen sem venném. Az meg a másik véglet megbízhatóság terén. Tehát tényleg nem mindegy milyen típus egy márkan belül és melyik motorral. A jelenlegi, harmadik autóm meg egy 2010-es Fiesta, 1.25 az erősebbik, Yamaha tervezte benzinessel. Erre sincs panasz, sőt, meg merem kockáztatni a családunkban megFORDult legjobb, legmegbízhatóbb autók egyike apám Fusionjaval és természetesen a Suzuki-kal (3 régi Swift és egy Ignis, a régi)... Hát részemről ezek a tapasztalatok.
2023. dec. 20. 12:50
 13/24 A kérdező kommentje:
UI de mivel autó őrült vagyok, leírom, miket tartanék, vennék meg egy lottó ötös esetén, megtartva a jelenlegit is: Egy Lamborghini Urus, egy gömbölyű Audi 80 B3-ast, egy "Cápa" ötöst, meg pár gyönyörűen restaurált szoci gépet, pl narancs Kispolak króm kúpos felnikkel és lökös-okkel, 1500-os kerek lámpás Zsigát, egy bili kék Trabit meg mondjuk egy szintén gyári állapotú Aleko-t, mert vhogy mindig is tetszett a formája meg nagy hatással volt rám a közelmúltban Winkler Robi Aleko tesztje a youtube-on.....
2023. dec. 20. 12:56
 14/24 anonim ***** válasza:
40%

Istenem de raersz fosni a szot teljesen irrelevans, a temahoz tavolrol is alig kotheto omlenges formajaban...


A kerdesedre a valasz egyebkent az, hogy azt jelentesz ki amit akarsz, de attol hogy te kijelentetted, nem lesz belole valosag.

2023. dec. 20. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 Morzsi007 ***** válasza:
100%
Te tényleg autó őrült vagy😁. Ha nyernék a lottón sok mindent vennék, de a Trabit, Wartyogót, meg Zsigát kihagynám, anno volt részem vezetni őket, nem kérnék belőle…😬Persze akkor jó volt, mert fiatalok voltunk🙂
2023. dec. 20. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:
100%

Kicsit eltértél a tárgytól, így én is kicsit távolabbról közelítem a kérdést.


Korábban leírtam már itt egy kérdés alatt, hogy általánosságban volt egy olyan megítélése az autóknak, hogy a Volkswagen az nagyon sokat elmegy komolyabb hiba nélkül, de ha valami baja lesz akkor megáll alattad. A PSA konszern autóinak rengeteg kisebb hibája van (részben anyagminőség, részben konstrukció, részben összeszerelési minőség okán), de a motor, hajtáslánc és kaszni addig megy alattad amíg szét nem esik. A kettő közül egyik sem rohad el 15-20 éves korában. Az olasz autó az simán megáll alattad relatíve kevés km-el, és 10-15 év alatt kirohad alólad. A japán az szintén sokat elmegy, de ha hozzá kell nyúlni az anyagi csőd, 20 éves korára meg az is elkezd rohadni.

Na ez az ezredforduló ~10 éves környezetében talán igaz volt, most már nem. Jó 10 éve már a Toyota is csak egy távoli árnyéka önmagának, ők is spórolnak. A környezetvédelmi normákkal drasztikusan csökkent mind a dízel mind a benzinmotorok megbízhatósága, konszerntől függetlenül. Pedig a franciáknak is voltak zseniális dízel és benzinmotorjai. A 90 lóerős 2 literes HDI motort én simán odaraknám az 1.9 TDI mellé ha a megbízhatóságról van szó. A következő generációs HDI már más, de azt meg simán odaraknám a CR TDI mellé. A futóművek a francia autókban tényleg nagyon kényelmesek, de ennek ára van. Mivel az út rezgéseit a futómű nyeli el, gyakrabban van futómű problémájuk, mint a Voklswageneknek. Az elektromos hibák meg a vacak minőségű érszigetelésből és csatlakozástechnikából adódtak, amik egyébként bagatel de bosszantó hibák. Ezen a fronton a franciák a 2010-es években nagyot fejlődtek önmagukhoz képest, mivel részben átvették a Volkswagen csatlakozásait. A 3 literes HDI motor is nagyon jó konstrukció, kevésbé van túlbonyolítva mint a 3 literes TDI, könnyebb szerelni. Benzinek között is voltak jó példányok, a 2 literes 180 lovas szívó motorjuk is baromi jó, csak kevés autóba rakták bele. A 3 liter V6-al sem volt gond. Az 1.6 8 szelepes szívó motor is problémamentes volt, simán elmennek 4-500 ezer km-t. Az 1.8 és 2.0 szívó benzinekkel az a baj, hogy idővel orrán-száján folyik az olaj, vacak tömítések kerültek gyárilag ezekbe a motorokba. De ezek is elmennek fél milliót, csak addig legalább 1x kell alsó és felső tömítéskéskéletet cserélni a motoron. Nekem van egy olyan francia autóm ami túl van az 1,1 millió km-en az 1.8-as benzinmotorral. Nem bontatlan a motor, de megy. Olajat eszi, de baromi igénytelen motor. Van Volvom is a szintén legendás 5 hengeres motorral, az már rég megállt volna annyi olajtól, km-től, a francia nem áll meg, amíg fizikailag szét nem esik menni fog.

A PSA egy relatíve innovatív gyártó, több olyan technológiát kipróbáltak tömeggyártásban, amit más nem mert vagy nem tudott. Legyen az futómű, motor, váltó vagy karosszéria. Az hogy melyik meddig működik már más kérdés. A hidrós futóművekre 10 évet vagy 200 ezer km-t, a kasznira meg 12 év átrozsdásodási garanciát vállaltak, pont úgy mint az Audi. A 2000-es évek elején. Hát hol volt akkoriban a Kia, Opel, Toyota, egyik sem merte megközelíteni ezeket a számokat. És azok az autók egyébként tényleg nem rohadnak, esetleg a küszöb 1-1 típusnál, de az alváz nem.


Azt felejtik el sokan, hogy a franciák már 20 meg 30 éve is 2-300 ezer km-re vagy 12-15 évre gyártották az autóikat, ezért tudtak egykoron olcsók maradni. A használt autó piacon meg még annál is olcsóbbak voltak mindig is. Ezekbe is beletekerik ugyan úgy az 5-600 ezer km-t mint a Volkswagenbe, de más a kiindulási alap. Persze hogy mást mutat az autó az órában 260 ezer km-el értékesítve, 15 évesen, mint egy azonos korú Volkswagen. Egy 20 éves Passat beltere, ha nem munkásautónak volt használva, eléggé egyben van. Az 1-2. gen C5 Citroenek meg 407 Peugeotok belsejében meg már 10 éves korban vált le a műanyagról a bevonat. A beltér összeszerelési és anyagminősége nagyon távol volt a németektől. Úgy 2008. környékén kezdtek el ténylegesen felzárkózni, mikor kijött az utolsó generációs C5-ös Citroen, ami egyébként ha működik benne a hidrós futómű vezérlése, a mai napig a legkényelmesebb utazó autó a piacon. Nem csak a saját szegmensében, hanem fölötte sem nagyon találsz alternatívát ami ugyan ezt hozza. Persze az S osztály, A8 már más liga, de sem az Arteon sem annak idején a Phaeton nem tudta azt, amit a C5. De ide lehetne írni a 607-est is.

Motorikusan volt pár óriási baklövésük, prince motor, puretech motorok, de hát kinek nem. A Volkswagennek is ott vannak a főtengelytörős turbós benzinei, a V10 TDI, a japánoknak az olajzabáló láncos Mazda benzinmotorok, a korai szíjas 1.8 ZZ Toyota szintén egy hulladék olajkályha, Ecotecből is vannak olajzabáló példányok, ez benne van az autógyártásban. Egyik sem hibátlan. Lehet mutogatni a franciákra, hogy az olajban a benzin megeszi a szíjat és szétkoptatja a motor saját magát mert megszűnik a kenés. A japánoknál meg a dugattyú-gyűrű méretezése nem jött össze a hengerhez képest, egyszerű benzinmotoroknál, amiben elvileg ők a "legjobbak". Mindenki gyárt szart.


Szóval érdemes a helyén kezelni a dolgokat, összességében a francia autók nem jobbak mint a Volkswagen, de vannak olyan technológiai megoldásaik és olyan egyedi autóik, amitől mások lesznek. A híresen rossz motorokat meg váltókat el kell kerülni, azon kívül sok meglepetés nem érhet sem egy Volkswagennel, sem egy franciával. Ma már sablon ugyan az az összes, kívül-belül.

2023. dec. 20. 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 A kérdező kommentje:
Majdnem minden kérdésemnel betalálnak a bunkó hülyegyerekek, mint a 14# is, igaz? Lepontoztalak, de lehet jelentem is.
2023. dec. 20. 16:26
 18/24 A kérdező kommentje:
9# te meg egy márka náci vagy, leizzadsz meg rosszul leszel, ha egy Peugeot-ot látsz! Nemhogy a Müll Wagen-ekkel és tulajaikkal tennéd ezt! Hogy milyen Müll Wagen-ek? Hát a Bayerische Müll Wagen-ek!😅😅😅
2023. dec. 20. 16:28
 19/24 A kérdező kommentje:
A többiek és főleg a 16-os válaszai viszont nagyon hasznosak! Nemhiába látszik egyből ki az úri ember és ki nem! Vagy radikálisabban fogalmazva: elválik a SZAR a víztől! Ld pl 14-es kontra 16-os.....
2023. dec. 20. 16:30
 20/24 anonim ***** válasza:
Egy úriember nem fecseg feleslegesen.
2023. dec. 20. 17:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!