15-20 éve mi értelme volt az 1 liter körüli lökettérfogatú motoroknak?
Például a Swiftekbe szerelt kisebb motoroknak. Ahhoz hogy ugyanúgy tudjon haladni mint egy erősebb társa jobban forgatni kellett, akkor viszont többet evett.
Így mi értelme volt az egésznek? Oké kevesebbet evett kivéve ha forgatta az ember, viszont a normális használathoz forgatni kellett őket. Ha viszont hajtva volt akkor zabálta az üzemanyagot.
800 kg-s autóba bőven elég, még a matiz 0.8 asa is elhúzza.
Amúgy meg erre a legkisebb az átirási költség, a súlyadó, minden alkatrésze kicsit, 3 gyertyát kell venni 4 helyett, stb stb.
És az 50-es években?
Az olaszok az 500/600/850 Fiatokkal, a franciák a 400ccm-s kacsákkal vagy a keletnémetek az 500/600 trabantokkal......és még sokat lehetne sorolni.
Volt is és lesz is szükség kisautókra.
Nem mindenki él 3000ccm fölötti amcsi V8-as bűvöletben.
1000-es motorral olcsobb volt mint az 1300assal es kevesebbet is fogyasztott.
Az vette meg aki keveset autozott, varosban hasznalta jobban es nem volt neki lenyeg hogy jol menjen, csak legyen gazdasagos.
Logika nem erősséged ugye?
Normális ember nem úgy akar haladni, ahogy az " erősebb ", hanem a szabályokat és a sebességhatárokat betartva, ahhoz meg kényelmesen elegendőek voltak, és igazából ma is azok.
19
A kasztni helyben is maradt volna.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!