Most akkor hogyan kell váltani menet közben?
Figyelt kérdés
Én úgy tudom gáz le-kuplung be- váltás- majd kuplung viszonylag gyorsan fel- majd gáz. Na nekem folyamatosan ugrik egy kicsit az autó. Ha lasabban emelem le a lábam a kuplungról akkor is. Ha kuplungot majdnem felengedtem már de még lábam rajta van akkor adok gázt akkor egész jó a váltás. Illetve körforgalomba visszaváltásnál is ugrik egyet pedig 20-30 al megyek jónak kéne lennie a 2 es fokozatnak. De mintha hirtelen megtorpanna az autó. Mi lehet a gond?2023. dec. 11. 17:03
1/11 anonim válasza:
Kizart, hogy az oktató nem tudja. Kérdezted? Mégiscsak ő ül ott melletted.
2/11 A kérdező kommentje:
Levizsgáztam már. Azon az autón nem volt gond. Most itthon megkaptam egy régebbi kocsit és ezen nem megy.
2023. dec. 11. 17:23
3/11 anonim válasza:
Adni kell egy kis gázt, amikor engeded fel a kuplungot.
4/11 anonim válasza:
az dízel volt amit most próbálsz az meg 60-70le 1.2 benzines
5/11 anonim válasza:
"...kuplung viszonylag gyorsan fel- majd gáz..."
Ez a "majd" valójában "közben". A mértékére majd rájössz.
A kuplung-gáz koordináció nem egy ördög szekere, de ezt is tanulni kell.
6/11 anonim válasza:
"Ha kuplungot majdnem felengedtem már de még lábam rajta van akkor adok gázt akkor egész jó a váltás"
Igy kellene valtani!
Az a lenyeg, hogy fogaspontnal nyomni kell a gazt, es ekkor nagyon lassan a kuplungot engedni.
Minden mas esetben rantani fog az auto, ha nem veteted fel a fordulatszam kulonbseget.
7/11 anonim válasza:
A megtorpanás attól van hogy lassan csinálod és léeesik alapjááratra a fordulat és amikor ráengeded a kuplungot akkor ránt egyet és torpan meg.
8/11 anonim válasza:
lassúság a titka, a tárcsa lendkerék különböző sebeségekkel forog, gondolj bele a kuplung megáll amikor benyomod a pedált, amikor felengeded egy álló alkatrésznek fel kell venni sok ezres fordulatszámot, mint amikor a repülő leszáll a pályára füstöl a vulkanizálodó gumi a surlódás miatt.Nekem soha nem ránt mert lassan finoman engedem, nem lóverseny, csak nyugodtan.
9/11 anonim válasza:
Kuplung-gáz egymással ellenfázisban mozog. Ahogy engeded a kuplungot már nyomod a gázt, de nem túlzottan. Majd ráérzel. Örülj, hogy van szinkrongyűrű. :D
10/11 anonim válasza:
#6 Francokat, amikor fogásponton van a kuplung, már kell annyi gáz (nem több, nem kevesebb), hogy szinkronban legyen a fordulatszám a kerekek által diktálttal az adott fokozatban. Különben valamelyik irányba rántani fog. A kuplung benyomása egy pillanat, közben felengedi az ember a gázt, ahogy felengedi a kuplungot (szintén nem lassan ha épp nem elindul), már a kezdetektől nyomja a gázt. Igen, dízelnél is, ami gáz nélkül is indul, hacsak épp nem lassú manőverezik. Egyszer vezetnétek régi teherautót, amiben szinkrongyűrű sem volt, vagy egy váltós motorkerékpárt, megtanulnátok. B kat. forgalmi vizsgámon még én is komótosan gáz elenged, kuplung, vált, kuplung, gáz benyom. Apám kitépte majd' minden hajszálát, amikor megtudta, milyen tudással sikerült levizsgáznom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!