Mikor tölt jobban a generátor az autóban 2.-ban 2000-es fordulaton vagy 120-al 2000-es fordulaton?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A generator az autoban feszultseggeneratorkent uzemel. Tok mindegy hogy eppen mekkora aramot vesz ki az akku a generatorbol, a generator feszultseget tart, nem aramot. Nem azert van es nem azert kell 100-150 amper terhelhetosegu generator egy autoban, mert az barmikor is annyival tolti az akkut, hanem azert, hogy ha le van merulve az akku, akkor kulonosebb feszultsegeses nelkul el tudja latni az osszes fogyasztot az auton toltes kozben is.
A gorbenek ami be lett linkelve semmi koze az akku tolteshez, az a generator aramterhelhetosege a fordulatszam fuggvenyeben. Nem is ertem miert mosta ossze azzal a gorbevel az akku toltoaramat, az ket kulon dolog. Az akku majd szepen felveszi azt az aramot a generatorbol ami neki eppen kell a regeneraciohoz (toltodeshez).
Az hogy az olomsavas akkut az amperoraban mert kapacitasanak 10%-aval lehet tolteni, csak egy kozelito adat, ami nem az autoban uzemelve relevans. Ha az autoban az akkut lemerited, akkor ott 20-50 amper is folyni fog az akkuba a generator iranyabol.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
#12-14 kiválóan összefoglaltad.
Generátor-Amper kérdésben az is fontos, hogy a jármű rendszerét is táplálnia kell, márpedig az elvárás az lenne, hogy utóizzítás közben se merüljön le az akku, és tudjon közben maxon menni a szélvédő fűtés, ülésfűtés, lámpák, stb... Nem érdemes úgy értelmezni, hogy mindig az összes áram az akkuba megy, valaki írásából legalábbis ilyesmi feltételezést szűrtem le.
Bikázásnál amúgy én azt szoktam csinálni, hogy a lemerült járművet gyújtás nélkül hagyom, a másikkal pedig összecsatlakoztatom a bikakábelekkel pár percre, és csak töltöm ilyen módon. Aztán kábelek le, és úgy indítás. Így valamivel biztonságosabb a segítő számára is. Persze van, amikor ez nem elég, de akkor már úgyis mindegy, túlságosan lehúzza a feszültséget a hibás akkumulátor.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!