Sehogy. Mindig ugyanúgy tölt, erről gondoskodik a feszültségszabályzó. Ha az tönkremegy és emiatt különböző terhelésen eltér a töltés, akkor az komoly baj. Tönkreteheti az akksit, vezérlőegységet, bármelyik és akármelyik elektromos berendezést.
Bár a te példádban még szar feszültségszabályzóval sem lenne különbség, hiszen a főtengely hajtja. Tök mindegy hogy melyik sebességi fokozatban és mekkora sebességgel forog kétezret a főtengely. Kétezret forog mindkét esetben, egyforma sebességgel forog a generátor mindkét esetben, egyforma a töltés mindkét esetben.
És ha már a tárgyi tévedéseknél tartunk: a 2. fokozat és a 120 nem zárja ki egymást, 2.-ban is lehet 120-at menni.
2023. dec. 5. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
2/16 anonim válasza:
Mindegy a sebesseg, ha a fordulat megegyezik nem lesz kulonbseg, amennyiben ugyan annyi idoegysegig nezed.
2023. dec. 5. 18:06
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 anonim válasza:
Ugyan az mindegy hanyadikban és hány kmh-val a fordulatszánm a lényeg, minnél nagyobb a fordulat annál jobban tölt a generátor.
2023. dec. 5. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
4/16 A kérdező kommentje:
Ez lenne a fő kérdés, hogy nagyobb fordulaton jobban tölt? Vagy alapjáraton is ugyanúgy tölt mint pl. 2000-es fordulaton?
2023. dec. 5. 20:49
5/16 anonim válasza:
Ideális esetben alapjáraton is ugyan úgy tölt, de nyilván ez nem így van, mivel 6-800-as fordulaton nem tudsz akkora gerjesztő áramot ráengedni, hogy ne fojtsa meg a motort, illetve a gerjesztésnek is vannak korlátai.
Alapjáraton 40-50%-ot tud tölteni, de még 1500 körül sem tudja a maxot. Kb. 2000 az a fordulat, mikor már típustól függetlenül ki tudod belőle szedni a maximális teljesítményét.
Autóhifis körökben használnak olyan generátort, ami már 1200-a fordulat környékén tudja a maximális teljesítményét, de azok nem autógyártók által használt konstrukciók.
A generátor fordulatszáma általában 2x a főtengelyének.
2023. dec. 7. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
8/16 anonim válasza:
#7 Na álljunk már meg, ez nem a valós töltés, csak egy teoretikus görbe. Ennyit tudna, de nem tölt ennyivel. Aki tanulta, az tudja, hogy tölteni egy ólomakkumulátort a kapacitás értékének egy tizedével lehet, tehát pl. egy 70Ah-s akksit maximum 7A-ral. 140A-es töltéshez 1400Ah-s akksi kellene, olyan meg nincs. Lehet, hogy képes 140A áramot termelni a generátor, de ez le van szabályozva és a te grafikonodon is látszik, hogy igazából már alapjáraton is kitermeli a töltőáram maximumát, onnantól hiába pörgeted jobban a motort, nem fogja jobban tölteni az akksit, mert le van korlátozva.
2023. dec. 7. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 3 napos mákos lecsó válasza:
Egyébként ez igaz amit a 8-as mond. Azt is érdemes észrevenni, hogy ezek a generátorok nem olyanok mint amiket motorokon megszokhattunk. Tehát van gerjesztésük és ezt veszi el a fesszabályzó ha a kimeneti feszültség 14.4V fölé menne.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!