Milyen motort vegyek kezdőként? 18 éves vagyok 156cm és 56kg. Ajánlották nekem, hogy előszőr vegyek egy terepre valót, azzal tanuljak meg mindent és utána vegyek egy sportosat(mivel az lenne a cél). Szerintetek?
#7 Na így legyen ötösöm a lottón, hogy tudtam te majd jössz ezzel a szöveggel, hogy nem kell leérjen mindkét láb a motorról. Na meg a vezetéstechnikai tréning se hagyhatod ki, persze szigorúan a Safety Hungarynál 😂
Ilyent is csak az mond,aki nem szív vele a hétköznapokban, közben meg a motorosok veszik az alacsonyított üléseket, meg módosított kutyacsontot, hogy pár centit nyerjenek. Facebookos csoportunkban gyakran van ilyen hozzászólás. Akkor most kinek van igaza, pár okostojásnak aki szerint nem kell leérjen, vagy annak aki így érzi kényelmesebbnek a motorját?
Érdekes módon te soha nem hangoztatod, hogy neked mennyire ér le a lábad, csak minden post alá beírod, mikor valaki motorvásárlás és magassági probléma miatt tesz fel kérdést. De nem is kell, mert messziről jött ember...
Motorral, meg nem csak állni kell a lámpánál, hanem ,mondjuk dugóban araszoszolni, és nincs lehetőséged csúszkálgatni az ülésen, mert mondjuk tényleg csak lépésben, mész, egyensúly határon. Előre meg nem mindig lehet menni, kezdőként én inkább még ki is hagytam, és kivártam a sorom, a határon meg is tiltották már.
Azért megnézném, hogy te 156 centi magassággal hogy szálsz fel az én motorjaim egyikére. Az 50-es supermotonak 89, a túraendúromnak meg 83 centi az ülésmagassága, és mindkettóről egyformán lábújjhegyen ér le a lában, és direkt nem talpat írtok, mert a supermotonak keskenyebb az ülése, és ahhoz nem kell akkora terpesz. Persze erre te írnád azt, hogy a 156 centis magafele megdönti a motort. Ja aztán magára is fogja borítani a 230 kilós gépet, mert egyenesen könnyű megtartani egy motort, de mondjuk egy 10-20 fokos dőlést már te sem fogsz meg, csak próbálod menteni a menthetőt, és lekiséred a motort a földre.
Ennyi! Inkább tartsd magadban az okosságodat, hogy nem kell leérjen mindkét láb, mert egy kezdőnek mint a kérdező igen is fontos lesz majd.
Miért kéne szigorúan a Safety-nél? Amúgy valóban nem árt, ha leér az ember lába, ha sikerül pl. nyomvályú mellett megállni. Az araszolásról írtakat viszont nem értem, rutinvizsgán sem megy át, aki nem tud lábletétel nélkül gyökkettővel menni. Attól, hogy te béna vagy, még vannak, akik nem a tombolán nyerték a jogsijukat, és fejlődni is képesek.
Amúgy a 176 centimmel kényelmesen leérek a Hornetemről, de nem teszem le mindkét lábam, mert egyrészt a két letett láb között dülöngélő motor sokkal könnyebben borul, mint a két kerék mellett még egyetlen stabil ponton megtámasztott, ráadásul a hátsó féket taposva nem gurulok el. Megnézném, hogy teszed le egy 15%-os emelkedőn megállva mindkét lábad úgy, hogy biztonságban érezd magad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!