Turbó csere után ugyanolyan az autó mint turbócsere előtt???
Először is: keress egy normális szervizet. Üsd fel a google térképet, írd be, hogy autószerviz, aztán böngéssz egy kicsit. Az értékelések nagyon hasznosak ám. Minél több értékelés mellett minél magasabb átlag pontszám, annál jobb, nyilván. Keress egy ilyet.
"Állítása szerint elektromos probléma miatt volt a vészüzemmód és a check engine. Szerintetek ez lehetséges e?"
Minden lehetséges. Egy ilyen kijelentést alá kellene támasztania bármi információval. Mi volt a hibakód? Milyen eljárással ellenőrizte, hogy a hibakód valós? Milyen eljárással ellenőrizte, hogy elektronikai probléma? Ilyet nem lehet csak úgy benyögni. Még kisebb, olcsóbb problémánál sem illik, de itt elég drága mulatságról beszélünk, ilyet nem mondunk csak úgy félvállról. Értelmes ember ilyet nem csinál.
"Mert amíg ő nem nyúlt az autóhoz addig soha ilyen gondok nem voltak"
Azért szerintem minden embert megillet az ártatlanság joga. Velem is fordult már elő, hogy csináltam valamit az autón, elkészültem, álltam ki és a külső parkolóba való beállás közben elpattant a rugó. Most add elő az ügyfélnek, hogy semmi közöd hozzá, csak véletlen egybeesés. Hát nyilván elkezdenek gyanakodni, még ha nem is mondják ki. De előfordul az ilyen, szóval amíg semmi konkrétat nem tudunk, addig kár (és igazságtalan) őt hibáztatni.
"Az új turbóval nem érzek semmi változást"
Hát eleve miért lett kicserélve? Mint sok más esetben, a turbónál is igaz, hogy a probléma kialakulása egy hosszabb folyamat, a kezdődő problémából a tulaj még nem fog érezni semmit, de attól a probléma kialakulása már elkezdődött és érdemes megoldani, még mielőtt tovább fokozódik, mert az további károkat is tud okozni. Tehát tudni kéne, hogy mit mondott, miért kellett kicserélni.
"van az a hang amiből tudod hogy váltanod kell egyel magasabb sebességi fokozatban"
Nem létezik ilyen hang, szóval erre senki sem fog tudni válaszolni, mert nem tudjuk, hogy mit hallasz.
"De normál esetben milyen változást kellene éreznem ?"
Az attól függ. Mint írtam #2-ben, kezdődő hiba esetén még semmit sem érzel. Például a turbina tengelye elkezd lógni és elkezdi ereszteni az olajat, ekkor még semmit sem érzékelsz belőle te, mint sofőr.
"Azt mondta hogy a turbó lapát meg volt szorulva."
Na itt kezdődnek a bajok, mert ez tuti nem lett volna észrevétlen számodra. Először is, az autó nagyon lomhává vált volna, 80-90-es tempóig is nagyon nehezen tudott volna felgyorsulni. Azt mondtad nem változott semmi, szóval ez nyilván nem lehetett így. Továbbá hibalámpa is felvillant volna, azzal a hibakóddal, hogy alacsony töltőnyomás, hiszen a lapátok forgása állítja elő a nyomást, ha megszorul és nem forog, akkor nincs nyomás, azt meg érzékeli az autó és rögtön jelez.
Eléggé úgy néz ki, hogy bizony át lettél verve.
Ha a turbo meg volt szorulva, akkor jelentős változást kellene érezned az újjal.
Ha vele nem jutsz semmire, vidd el másik szerelőhöz véleményem szerint.
Jó esetben talán csak egy nyomócső szivárog vagy elektromos probléma, amit nem említettek. Rossz esetben lehet hogy az új turbo is megszorult, mert mondjuk olajzás probléma volt az előzővel is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!