Miért kell szelephézagot állítani és mit jelent ez? 25:05től





A vezérműtengely bütykei mozgatják a szelepeket, ugye. A szelephézag a teljesen zárt szelepnél a szelep és a bütyök közti hézag. Ennek van egy gyárilag megadott megfelelő értéke, azt kell beállítani. Persze gyárilag be van állítva, viszont a természetes kopásnak köszönhetően a hézag folyamatosan nő. Ha a hézag túl nagy, akkor a bütyök nem fog szépen "siklani" a szelep tetején, hanem verni fogja, ez egyrészt azért baj mert szó szerint szétveri azt, másrészt csúnya kerepelő csattogó hangja lesz a motornak. Ha pedig túl kicsi a hézag, akkor fennáll a veszélye annak, hogy a bütyök akkor folyamatosan kitámasztja a szelepet, ami így nem tud teljesen bezárni.
Ez egy nagyon elavult technológia, de az ilyen Dacia-szintű putri autókba még nagyon sokáig ez jutott. Ezt felváltotta a hidrotőkés megoldás, ami automatikusan mindig a megfelelő hézagot képes tartani.
Nehéz ezt így írásban érthetően elmagyarázni, főleg úgy, hogy ne legyen belőle regény. Keress valami videót youtube-on, biztos van valami jó kis oktató jellegű.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!