2008-2010 kozotti Citroen C4-t erdemes venni keves kilometerrel?





Peugeot-Citroën
Benzinesek: A PSA-konszern motorjai közül az egyszerűbb, soros négyhengereseket ajánljuk. Közülük az 1,4-es sok 206-os és 207-es, illetve a Saxo-C3 modellekben megtalálhatók. Hetvenöt lóerő egy kisautóba optimális, ha az ember városon kívül is használná, ráadásul ezek a motorok mentesek a gyerekbetegségektől. Ez a motor nyolcszelepes változatban 73 lóerős, tizenhatszelepesként pedig 88, bár ez sokkal ritkább.
Dízelek: Novoth Tibor kollégánk mondása, hogy nagyot kockáztat, aki tíz évnél idősebb, közös nyomócsöves turbódízel motorral vesz használt autót. Ezeknek a motoroknak rengeteget árt, ha a karbantartásokat nem időben és nem szakszerűen végzik, illetve ha soha nem használják őket hosszabb utakra, autópályatempóban. Az utóbbi évtizedek legkevésbé kockázatos PSA-dízele a kétliteres HDI alapváltozata volt, mely 90 lóerős és sem részecskeszűrőt, sem kettős tömegű lendkereket nem társítottak hozzá. A motort megtaláljuk például a Peugeot 306-ban, a 406-ban, illetve a Xsara és a Xantia, egyes változatában. A DW10 kóddal azonosítható motor nyolcszelepes, az alapváltozatnak még intercoolere sincs, de a később megjelent, már köztes hűtős verzió is erre épül, az 110 lóerős. Hasonlóan kockázatmentes a C4-ekbe épített, korai 1,6-os HDI is, mely szintén 90 lóerős és nem tartozik hozzá sem kettőstömegű lendkerék, sem részecskeszűrő.





Ezekre én nem hallottam annyi bajt mint az opelekre vagy a társaira.
Ráadásul tágasabb is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!