Forgalmi vizsgához közel miért vétek még mindig ilyen hibákat?
Mit csinálnál, ha nyelvvizsgázni kell,de bizonyos az adott fokozathoz szükséges nyelvi, nyelvtani dolgok még nem mennek? Nyelvórákat veszel. Tanulsz.
Nos, ugyanez a helyzet a KRESZ-szel is. Gyakorolj az oktatóval és tanuld az elméletet (azt kell majd a gyakorlat során alkalmazni).
Esetleg, ha van olyan helyed, ami forgalomtól elzárt terület, ott a vezetést is lehet gyakorolni olyan ember mellett, akinek van jogsija és tisztában van azokkal a dolgokkal, amiket a jogsihoz tudni kell.
Az időpont lehet közel van, de a leírtak alapján még nincs megfelelő szinten a tudásod.
Az, hogy ez két hét alatt mennyit változik, javul, itt kb senki nem tudja, még te sem.
A 30 óra egy kötelező minimum óra, ami után lehet menni vizsgázni, de nem kötelező, sokan 50-60 óra után vizsgáznak le.
Az, hogy értelme van-e a vizsgának, szintén nem eldönthető itt, az oktatóddal kellene megbeszélni a részleteket, miért mondja, hogy szerinte jó vagy, amire a gyakorlat rácáfol.
Persze, a két hét alatt még lehet fejlődni, ha lesznek még gyakorlások.
A leírtak pedig arra utalnak, hogy nem vagy még a sikeres vizsgához szükséges szinten.
Valóban senki nem az oktató mellett szerez rutint, de addig az oktató felügyelete szükséges, amíg a váratlan helyzeteket nem tudja lereagálni a tanuló.
Mit csinálsz akkor, ha ezeket a helyzeteket egyedül kell megoldanod?
Mindennaposak a váratlan helyzetek a közlekedésben, akadály van az úton, gyalogos közeledik, szabálytalanul közlekedik valaki... ezekre tudni kell reagálni, ha nem vagy rá képes, balesetveszélyesen közlekedsz.
"Én is tudom milyen ez."
Mindenki tudja, aki vezetni tanult.
Az egyénenként változó, hogy az illető mennyi gyakorlás után tud az észlelt információkra jól reagálni, sőt időben észlelni azokat.
Ez a járművezetés alapja, erre nem lehet elméletben készülni, ezek a gyakorlásokkal tanulhatóak, van akinek elég néhány óra, másoknak több kell.
Felüljáró, 2x2 forgalmi sáv.
Lendületesen halad a forgalom, mi is mentünk a szélsőben 50-el.
A felüljáró tetejére érve láttam meg, hogy a szélső sáv fel van bontva, aszfaltozzák, ott vannak a munkások, munkagépek, előttük 5 méterrel ki van táblázva, de a felüljáró túlsó oldalán semmi előrejelzés nem volt.
Persze, azért volt idő észlelni lelassítani, ha szükséges megállni, sávot váltani, de gondolkozni nem volt idő.
Mögöttem is kb 40 óra gyakorlás volt akkor, azért mesélem a történetet, mert miután egyedül megoldottam a feladatot, az oktató megjegyezte, hogy az ilyen helyzetekben látszódik, hogy a tanuló már képes lesz oktatói felügyelet nélkül is tovább tanulni, mert a vezetés tanulása nem a jogosítvány megszerzéséig tart, az oktató azt felügyeli, hogy a tanuló tud-e egyedül jó döntéseket hozni, azokat jól végrehajtani.
A kérdező által felvetett hibajelenségek minden tanulónál megvannak, a tanulási folyamat része, de ilyen szinten nem szokták vizsgára bejelenteni még.
Lehet a vizsgán szerencséje, és nem történik semmi "váratlan", de az jobb lesz, ha egyedül, felügyelet nélkül lepődik meg annyira, hogy azt se tudja eldönteni, hogy most melyik pedált nyomja be?
A tanulási folyamat része ez az állapot, ami csak gyakorlással fejleszthető, elméletet tanulva nem, viszont a gyakorlásoknak van olyan utóhatása, hogy az agy később is dolgozik rajta, olyankor is tanul az illető, amikor nem vezet.
Ebben a helyzetben az a legrosszabb, hogy feltételezhető, a tanulóban van félelem is. Nem is a vizsgától fél, hanem a hibázástól, és ha a vizsga sikerül is, utána egyedül kellene tovább gyakorolni, de fél, mert nem tudott egyedül megoldani forgalmi helyzeteket, és nincs ott az oktató, aki segíthet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!