Morgó hang menet közben.Belső féltengely csukló? Váltó?
Sziasztok.
Az alany egy passat b5.5,1.9 pd.
Menet közben morgó hangot hallok elölről,a vezető oldal felől.gyorsításkor a hang erősödik,ha benyomom a kuplungot bármilyen sebességnél akkor abba marad a morgó hang. Álló helyzetben nincs ez a morgó hang semmilyen fordulatszámon.
Mi okozhatja a jelenséget?
A bal oldali külső féltengely csukló már ropog mikor alá tekerem a kormányt,lehetséges hogy a belső féltengely csukló is megadta magát és ez okozza?
Vagy váltó probléma?(könnyen veszi a sebességeket,nem akad,nem kell erőltetni)
Esetleg az előző tulajdonos a kettős tömegű lendkereket kiváltotta egytömegűre?( Volt ilyen tapasztalatom is egy korábbi autómmal,bár akkor bizonyos fordulatszám intervallumban remegett az autó gyorsításkor,ez most nem áll fenn).
Köszönöm ha tudtok segíteni,hogy hol keressem a probléma okát
En feltengelyre tippelnek, egyszeruen tovabb romlott az allapota.
Rukvercben is csinalja?
#4 Igen, de nyilván akkor sem biztos. Vagy a váltóban a differenciálmű.
Még esetleg kerékcsapágy is lehet, ha pont olyan a sérülés a csapágyban, hogy a hajtásból átadott nyomaték feszíti be a rossz csapágyat. Ennek viszont hátramenetben már nem szokott hangja lenni, mondjuk ez csak akkor releváns ha már kis sebességnél is jelen van a hang, mert nyilván 90-100-al nem tudsz tolatni. :D
#5 Nem, a kinyomó csapágynak pont akkor van nyöszörgő, súroló (nem morgó) hangja ha benyomja a kuplungot. Ha benyomásra elhallgat, az lendkerék (kopog) vagy nyeles tengely (kopog, kotyog, súrlódik). De ezeket meg pont hogy inkább álló helyzetben lehet hallani, a kérdező azt írta hogy álló helyzetben nincs hang.
Kérdezősködtem a problémával kapcsolatban. Kaptam olyan választ is hogy a váltóban a csapágy. A nyeles tengely csapágyra gondolt volna a segítő?(nem tudtam tovább faggatni,mert sürgős dolga volt és le kellett tennie a telefont)
Ha nyeles tengely csapágy,akkor egyszerűbb esetleg egy bontott váltót szereznem bele mint kicseréltetni?
Még egy észrevétel a dologgal kapcsolatban.
Ma alá néztem az autónak,és megmozgatva a belső féltengely csuklót azt tapasztaltam,hogy a belső féltengely csukló ház,(ami a váltóból jön ki és hozzá csavarozódik a belső csukló persely) függőleges irányban mozog kb 2mm. Ez a jelenség mindkét oldalon jelen van.
Ez Mennyire normális? Illetve milyen hibára utal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!