Mi lehet az autó baja?
A turbólapát nem tud megszorulni, hanem csak a tengelye .
A légtömegmérő is külön van a turbótól.
A 3 turbótisztítás vagy csere után egy időre megjavult az autód. Vagyis jogos a feltételezés, hogy nem működő turbót vettek ki és működőt raktak be. Csak éppen nem ellenőrizték, hogy van-e olajnyomás a turbónál. Vagyis van-e kenése.
HA KICSI A TURBÓNÁL OLAJNYOMÁS, akkor az autószerelési szolgáltatás nem volt szakszerű. Ahol kifizetted az új turbót, ott garanciában jár neked egy másik vadonatúj, ingyen szereléssel.
Az eldugult karterszűrő (vagy más szűrő a turbó olajjáratában=olvasd el a linkelt cikkeket) megtisztításásért és az ezzel járó szerelésért viszont jogosan kérnek plusz pénzt.
"mikor haza felé indultam akkor az autó vészüzemmódba kapcsolt,maximum sebessége 60."
Erre nem figyeltem annyira. Szóval most más volt a hibajelenség, nem a lomhaság. A hibakódot kellene kiolvasni és ha egyáltalán nincs köze a turbóhoz, akkor tényleg lehet más.
Nekem az 1.6 HDi-m panaszkodott alacsony olajnyomásra, majd a szerelö bácsi megjegyezte, hogy legközelebb szivobenzines japánt veszek. Elvette a kulcsot, majd másnap hivott, hogy az olajgomba szar volt. Kicserélte. 40 ezer ft volt.
Ez volt 1,5 honapja. A hiba látszólag megszünt…mig 2 hete autopályán elözés közben el nem ment az autom errje…
Másnap Peugeot-ra szakosodott szerviz, 1 ora hibakeresés:
Az autó légtömegméröre panaszkodott, valojában a turbonak a lapátja kb 1 centis holtjátékban van.
Szoval szupi-szopi a buli, mert belecseppentem egy 800 ezres javitásba, ugy, hogy a jol felszerelt 207-em kb annyit ér.
Vagy eladom 300 ezerért és orosz rulettezek - 1 millioért veszek egy másikat, ami TALÀN nem szar.
Nekem cserélik:
-olajpumpa
-olajszürö
-levegöszürö
-olaj
-olajcsövek
-turbo
-interkuler
-szelepfedélház,
Valamint megnézik a motor csapágyakat, illetve a vezérmütengelyt, kopott-e valami a szaros olajnyomás miatt.
Az autoban 2 éve cseréltek turbót, de a szerelö szerint ezen kivül minden a régi. Nem uj a kuler, nem újak a csövek és nem ugy tünik, hogy levették az olajteknöt valaha is. Szóval valszeg nem a Peugeot technologiája szerint dolgozhattak.
A szervizben elmagyarázták, hogy ez nem HDi spezifikus. Ugyan ugy a TDI, CDI, JTD motoroknál is elöfordul. Sajnos az eltömödö csövek, egy furattal ellátott csavar, kokszos olajteknö mind-mind okozhat meglepit ilyen téren és simán odacsaphat a turbónak.
Nekem szerencsém van, mert az 1.6 HDi szivódizel turbóval megtámogatva. Szoval 90-100km/h -ig elmászik lomhân, max fütyül, de tovább nem megy. Viszont van olyan autó, ahol ha no turbo, akkor max 10-20 km/h a tempo.
Szoval nem szar az a Skoda.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!