Lehet egy autós inverterrel elindítani egy 500-700 wattos flexxet? Vagy ütvefúrót? Mi a maximum amit elbír vagy hogy működik ez?
Az autó egy suzuki alto 1.1. és az inverter amin gondolkodom az egy 2000 watt körüli inverter lenne, hogy ne melegedjen túl. A felhasználás igazából annyi lenne, hogy néha egy-egy vezetékes gépet el tudjak indítani. Gondolok itt ezekre:
Sarokcsiszoló
Ütvefúró
Körfűrész
Anyag Keverőgép (kézi)
Láncfürész
és hasonlók, 1000 watt alattiak.
Értelemszerüen egyidőben csak egyet használnék.
Villanyszerelőként van némi tudásom, de autós tekintetben keveset tudok. Hova kellene rákötni, hogy a motor, azaz a generátor teljesítményéből dolgozzon az inverter (fordulat számot hozzáigazitsa, mint egy aggregátornál), és ne a szivagyújtót égessen szét? Vagy az is elég ha az akkumulátorra kötöm rá csipesszel közvetlen, és az autó magától tudja, hogy emelnie kell a fordulatot ha többet veszek ki az aksiból?
A biztosítéktáblából mire lenne érdemes rákötni, esetleg ha van szabad hely, akkor az célszerübb lenne bevezetékelni?
Tervezek a késöbbiekben napelemet vagy aggregátort a telekre, és van pár aksis gépem, de nagyon korlátoz jelenleg hogy áram nélkül kell megoldanom sok mindent, és a kezdeti bázist szeretném megépíteni.
Érdemes e ezzel szorakozni, vagy inkább menjek rá egy aggregátorra?
Van tapasztalat ilyesmivel?
1. Az inverterek nem teljesen szinuszos áramot adnak, ezért a kézi eszközök melegedhetnek, tönkremehetnek
2. Az inverterek teljesítménye végesen kicsi, független a kínai mértékkel rászabott watt-tól
3. A kocsi áramtermelő kapacitása véges, előbb-utóbb hibákhoz vezet majd, generátor-túlterhelés, stb.
4. A kocsival nem tudsz odaállni szűk helyekhez, ha hosszabítózol, veszik a teljesítmény
Vagyis a legjobb megoldás egy használt generátor valami adok-veszek oldalról. S ha nem kell tovább, egyszerűen árában eladod.
Vannak már akkumulátoros megoldások erre
Egy normális inverter szinuszos áramot ad.
Közvetlen az akksira rácsipteted és kész.
Gondolom nem órákig akarod használni, így nem fogja leszivni az akksit még akkor sem ha csak alapjáraton tölt a generátor.
Felejtős.
Egy komolyabb inverter, ami tudja azt a teljesítményt, az nem olcsó
Ráadásul egy ilyen kis motoros suzuki generátorja jó ha tud 60A-t. (Ami 700-800 W 12V-on)
Ez mennyire kamu? Bödületesen sokat irnak, lehet csak hiányzik az áránál egy nulla? Vagy kamu oldal? Vagy a termék egy selejt? Vagy létezhet ilyen ennyiért?
Az autoban ezt ugy tudnad megoldani, hogy egy 100-150 Ah AGM munkaakkut beraksz az autoba amit egy levalaszto relevel (nem jut eszembe a neve, hasonlo alkalmazasokban es autohifiben hasznaljak) rakotsz a gyari generatorra. Ahhoz hogy 60-80 ampert lerants rola par percig, eleg a nagy AGM akku. Ha meg mesz az autoval visszatolti a relen keresztul.
Ehhez kell meg egy jo, legalabb 2 kW inverter. Az nem feltetlen baj forgogepnel, ha nem szinuszos. A frekvenciavaltok meg szervo inverterek sem szinuszosak.
Vagy vannak a celra olyan telepek, amire 2-4 darab 18V-os kisgep akkut rapattintasz, es csinal belole 110-230V sinus AC-t.
Illetve benzines aggregator. Amit li keltel az teljesen szurrealis, en elengednem. Egy valamire valo aggregat 5* ennyitol kezdodik.
Ez mind 3-500 eft-os moka. 2-300 ezer korul meg veszel egy akkus gepszettet amiben van furogep, furokalapacs, sarokcsiszolo, korfuresz, stb. Veszel egy 3 reszes szettet 200-250 ezerert kapsz hozza 2 akkut, utana a tobbi gep mar csak 30-60 ezer ft ha bovitenel.
De meg egy Parkside szett is racionalisabb, mint inverterrel vagy aggregatorral killodni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!