Milyen autót vennétek 600 ezerért?
Erről a videóról jutott eszembe a kérdés. Követem a srácot régóta, és fura, hogy pont egy Lanciara esett a választásuk ezért a pénzért. Azt gondolná az ember elsőre, hogy ez az autó különösen csak nyeli a pénzt, ezek szerint ez nem volt elsődleges szempont. Van ennek a videónak korábbi része is, amikor gondolkodnak típusokon, ott még Toyota Aygo, Mitsubishi Colt is szóba jött. Értem, hogy a barátnőjének vették, meg a forma is fontos, csak révén, hogy a srác ért az autókhoz nekem kicsit furcsa volt a választás.
Azon csodálkozom, hogy ilyen klasszikus autók, mint pl. Ford Fiesta, Suzuki Swift 2005 utáni szóba se jöttek, pedig ezeket is megcsipni már 600 ezerért a jobbakat.
Ti mit vennétek ennyi pénzért, ha a viszonylag pénztárcabarát fenntartás is tényező?
"Polo/Fabia/Ibiza 1.9 SDI szívó dízel"
Huhh, ezt régen én is nagyon nézegtem, és vadásztam is, de nagyon nehéz találni belőle. Alig szokott felbukkanni használtautón jó darab belőle. Ha egyszer egy Polo vagy Fabia előbukkanna ezzel a motorral, akár 800 ezer ft környékén is meg merném venni, ha nincs teljesen szétrohadva. Ez kb az a dízel volt, ami bár kegyetlen erőtlen, viszont megbízhatóbb még egy átlag szívóbenzinesnél is.
"Én 200-ért tudtam eladni egy cliót nemrég, egyszerűen nem jelentkeztek rá, pedig teljesen hibátlan volt."
Amúgy most egy kicsit visszább mentek a használt árak a tavalyihoz képest. Egy időben, amikor anyaghiány stb volt, felszaladtak, mára ez normalizálódott, bár tény, hogy sok autó valamivel drágább, mint 3-4 éve volt. De spec a francia autók, mint a 206-os is, olcsók. Gondolom a sztereotípiák miatt, aminek sok esetben van alapja, viszont speciel a 206-os az nagyon is megbízható, olcsón fenntartharó autó, ami még nem szenvedett a francia típushibákban. Az 1,4 HDi meg egy szintén stabil minőségi motor, aminek a turbója is alig szokott tönkremenni, nincs kettőstömegű és részecskeszűrő sem.
Amúgy azt nem értem miért van az, hogy némelyik típus a megbízhatósága ellenére nagyon olcsó, más gyengébb autó meg drága.
Pl. az mk5-ös Fiestak (remélem jól írtam a típust), amit 2002-2008 közt gyártottak 600 ezer ft-ért már nagyon jó darbaokat találni, egy Corolla meg ez az évjárat millió ft feletti, G Astra is inkább 800 ezer ami jó. Pedig a Fiesta sem az a nagy szervizigényű autó, még formás is, és ott is 1,4 tdci az gyakorlatilag a PSA féle motor, amiben se kettőstömegű, se részecskeszűrő.
"Csak új autót veszek."
Ez is pénztárcától függ. Ha valaki keres havi 1-1,5 millió forintot, akkor érthető, hogy újat vesz. Én személy szerint, ha több évnyi spórolt pénzem van is, 10-15 millió ft is, akkor sem vennék új autót, mert számomra nettó pénzkidobás. Sokkal jobban inflálódik az új, mint a pár éves használt, mivel az első években a legnagyobb az értékcsökkenése. Nyilván vásárlásnál eleve benyeli az ember, hogy az autó árát sose kapja vissza, meg viszi is a pénzt a fenntartás, de azért nem mindegy mennyit. A másik meg, hogy Pistike a szétfele eső Suzuki Swiftjével nem foglalkozik azzal, hogy parkolásnál meghúzza a vadiúj 10 milliós autódat (mert már egy normális új autó ennyi, a Suzuki Swiftek is 7 millióról indulnak normális felszereltséggel), mint ahogy az utakon mindenki más is tesz nagy ívben arra, hogy neked karcmentes új autód van, és hamar szétgányolják a városban. Plusz nálam egy használati tárgy, ami amortizálódik, semmiképp sem ér milliókat. Nekem ez egy eszköz, ami A-ból B-be eljutáshoz van.
Meg aki írta, hogy 600 ezerért sose venne autót, az is igazából olyan dolog, hogy a 2 millióst se kevésbé szervizeled, mint a 600 ezres 15 éves kocsit, csak egy átlagos, nagy számban eladott 15 éves vagy régebbi autóhoz simán kapsz fillérekért alkatrészt, addig az újabbakba sokszoros áron kapsz. Ráadásul az újabbak ezzel a tele elektronikàzott, turbó benzinmotorokkal igazi hulladékok. Az, hogy az 1,4 tsi-kben pl. 20 ezer km-enként szétmegy a vezérműlánc, egy vicc. Meg egy olajcsere 2x annyi, mint a régebbi autókba stb. Érdekes módon, amíg nem volt ez a nagy környezetvédelmi és ilyen olyan megfelelés a mérési adatoknál, addig tudtak minőségi motorokat gyártani a VW konszernnél is, amik 20 évet elmentek hiba nélkül, és mai napig fenntarthatók normál karbantartással, ellenben az újakat meg már nem egyet cserélni kellett. Kis köbcentis benzinesek, amire nyomnak egy turbót, hogy menjen is, ez most a trend. Meg az ezres turbósokat beleteszik nagyobb méretű autókba ez is vicc.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!