Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi az előnye a dupla vezérműte...

Mi az előnye a dupla vezérműtengelynek? Elvileg valami dohc a neve annak a motornak amibe ilyen van

Figyelt kérdés

2023. nov. 5. 09:33
 1/10 anonim ***** válasza:
2023. nov. 5. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
28%

A DOHC előnyei és hátrányai

Érdemben:


üzemanyag-hatékonyság;

nagy teljesítmény más elrendezésekhez képest;

bőséges lehetőségek a hatalom növelésére;

alacsonyabb üzemi zaj a hidraulikus kompenzátorok használata miatt.

Hátrányok:


több kopóalkatrész - drágább karbantartás és javítás;

a lánc vagy a vezérműszíj fellazulása miatti szinkronizálás veszélye;

a minőségre és az olajszintre való érzékenység.


A SOHC előnyei és hátrányai

olcsó és könnyű karbantartás az egyszerű kialakításnak köszönhetően;

V-alakú szelepelrendezésű turbófeltöltő felszerelésének képessége;

a motor karbantartásának önjavításának lehetősége.

Hátrányok:


sokkal alacsonyabb hatékonyság, a DOHC-hoz képest;

magas fogyasztás a 16 szelepes motorhoz képest az elégtelen teljesítmény miatt;

a motor élettartamának jelentős csökkenése a hangolás során;

gyakrabban kell figyelni az időzítő rendszerre (a szelepek beállítása, a tolók ellenőrzése, a vezérműszíj cseréje).

2023. nov. 5. 09:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:

Könnyebb hengerenkent több szelepet vezérelni és változó szelepvezérlést kialakítani.

Magasabb fordulatszámot tesz lehetővé.

2023. nov. 5. 09:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
57%

Manapság szinte minden belsőégésű motor dupla vezérműtengelyes, szerintem az elmúlt 10, vagy inkább 15 évben nem gyártottak már egy vezérműtengelyeset.


Az egy vezérműtengelyes motor esetében az az egy tengely hengerenként maximum kettő szelepet tud kiszolgálni. Habár volt próbálkozás három szelepre, de sosem terjedt el, nem volt jó ötlet, szóval két szelep. Ez a két szelep ugyebár a szívó szelep és a kipufogó szelep. Ez kisteljesítményű motoroknál elég volt, de ha nagyobb teljesítményt akarsz elérni, akkor ahhoz a szelepeken keresztüli légáramlást növelni kell. Vannak rá különböző módszerek, de a legnagyobb előrelépést a szelepek számának emelése jelenti. A két szelep kevés. Mi lenne, ha nem két szelep lenne, hanem négy? Kettő szívó, kettő kipufogó. És ha az egy vezérműtengely két szelepet tud ellátni, akkor tegyünk mellé egy másik vezérműtengelyt és voálá, megvan oldva a négy szelep két vezérműtengellyel. Picit bonyolultabb, picit nehezebb, viszont jelentősen javítja a hatásfokot, tehát nagyobb teljesítmény kisebb fogyasztás mellett, aminek mindenki örül.

2023. nov. 5. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
Ha van szelep vezérlés szabályozás, akkor a szívó és kipufogó szelepeket külön lehet vezérelni
2023. nov. 5. 09:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
Aztán jött a közvetlen befecskendezés....
2023. nov. 5. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
#6 Na és annak mi a köze ehhez a témához?
2023. nov. 5. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Két vezérműtengellyel keresztáramú hengerfejet lehet kialakítani központi elhelyezésű gyertyával, ami jót tesz az áramlási és égési viszonyoknak. Ráadásul így könnyebb hengerenként négy szelepet működtetni. Egy tengellyel is lehet, mert a Honda meg tudta oldani az Unicammel, de kettővel egyszerűbb. Ha pedig mindkét oldalon változó vezérlést alakítanál ki, csak két tengellyel lehet hatékonyan megoldani.
2023. nov. 5. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
Egyrészt külön tudod vezérelni a szívó és kipufogó sort, másrészt 3, 4 vagy 5 szelepes motornál nem kell sok millió himbát használnod, amik plusz alternáló tömegek a motorban.
2023. nov. 5. 13:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
A komplett himbasor (és kapcsolt részei) megspórolható a dupla vezérműtengellyel.
2023. nov. 5. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!