Kocka ladánál mennyire normális dolog, hogy csak erősen becsapva záródik rendesen az ajtó?
A mai autókhoz képest nagyobb erővel záródik a kocka Ladák ajtaja, de nem lehetetlen emberi szintre hozni. Csak éppen nem is könnyű. Ehhez az kell, hogy a bódé egyenes legyen: ne legyen egyik irányban sem kanyar a küszöbben és az oszlopokban (ez manapság már eléggé ritka), utána pedig érteni kell hozzá, hogyan kell belőni a zárütköző pozícióját. Nem ész nélkül kell tologatni, hanem egyszerre mindig csak egy irányban (ki-be vagy le-fel) kell állítani, annak megfelelően, mit szeretnél elérni, többszöri próbálkozással. Vagyis: fel-le állítással belövöd a függőleges elmozdulást, ki-be állítással a záróerőt, majd megint fel-le, megint ki-be és 2-3 ismétlésből megvan az igazi.
És amit sokan kifelejtenek: a zárütközőben gyárilag volt egy rugóval előfeszített műanyag ék, ami befelé húzta az ajtót menet közben, hogy ne zörögjön. Ez mára már szinte mindegyikből eltűnt, pedig csodákra képes: ha megvan, sokkal kisebb záróerő is elég, nem kell nekifutásból úgy beb***ni az ajtót, hogy két kerékre áll a derék ruszki csataló, mert az ék a lazán bezárt ajtót is megfogja üzem közben, hogy ne zörögjön és ne nyíljon ki. De legkésőbb az első övvonalig tartó karosszériázásnál (6 év után) útban volt, ezért Kasznis Jóska kib***ta, hogy ne legyen vele baja.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!