Az miért van hogy egy autó ha elindulna, akkor az esetek
többségében először egy 5-10 centit hátrafelé megy
és aztán előre+ a motorkerékpároknál miért nem
megfigyelhető ez a jelenség?
Nincs ilyen. Túl sok mesét néztél, abban szokott ilyen történni.
Persze ha lejtőn állsz, akkor lehet egy kicsit hátra fog gurulni abban azalatt a pici idő alatt, amíg az ember a fékről átteszi a lábát a gázra, de ugyanennyi erővel előrefelé is gurulhat, ha a másik irányba lejt az út. Ha meg sík, akkor az az autó nem gurul sehová magától.
2023. nov. 1. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
Emelkedőn lehet ilyen, ha kezdő a sofőr és nincs visszagurulás-gátló.
2023. nov. 1. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 anonim válasza:
Ez csak lejtőn van így, sík úton nem. Illetve még egy dolog lehet. Ha a sofőr relatíve hirtelen fékezéssel áll meg (nem vészfékezés, csak egy dinamikus vezetésből eredő intenzívebb fékezés) akkor az autó súlypontja az első tengelyre terhel. Ha egy ilyen megállás után egy hidas hátsó futóművel rendelkező autó sofőrje nem engedi fel a féket, az autó a súlypontból, futómű geometriából adódóan meg tud úgy állni, hogy egy nagyon picit (szemmel kívülről nem is látható mértékben) előre dőlt állapotban áll meg. Ilyenkor ha indulás előtt a sofőr felengedi a féket, a kerekek tudnak forogni, a hátsó híd visszaáll nyugalmi állapotba, amitől az autó hátulja is visszaül nyugalmi magasságra. Ekkor a hátsó kerekek 1-2 centit gurulhatnak hátra, ami talán ad is minimális lendületet a kaszninak is, így láthatod úgy, hogy az autó hátrébb gurult. De ez semmiképp sem 5-10 cm, maximum tényleg 1-2 centi, ezt az autóban nem is lehet érzékelni.
2023. nov. 1. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
4/8 anonim válasza:
Te miről beszélsz?
2023. nov. 1. 12:04
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 anonim válasza:
Azért van, mert nincs.
2023. nov. 1. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?
6/8 anonim válasza:
Olyan értelmes ez a kérdés, hogy csak na!
2023. nov. 1. 14:50
Hasznos számodra ez a válasz?
7/8 anonim válasza:
mert a legtöbb ember nem a megfelelő technikával indul el álló helyzetből a lejtőn. Állnak a féken, és amikor indulnak akkor engedik csak fel a kuplungot és lépnek át a gázra. És akkor ez a kis "átállás" a visszagurulást eredményezni mert nem megy előre a kocsi de már nem tartják fékkel.
Úgy kellene, hogy felengedni a kuplungot a fogáspontig, az megfogja az autót és nem gurul hátra, gáz és kuplung felengedése VAGY behúzott kézifék, engedni fel a kuplungot, kis gáz, és amikor érzed hogy indulna az autó akkor kiengeded a kéziféket.
Motoroknál meg muszáj megtanulni rendesen az elindulást emelkedőn mert se kézifék, és a féket se tudod húzni/tartani a lábaddal, mert akkor vagy nem tudsz váltani vagy nem tudsz gázt húzni :D
2023. nov. 6. 23:13
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
A 7-es válaszoló nagyon szépen le írta! Nem is lehet mit hozzáfűzni!
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!