Vezérlés cserénél miért kell jelre állítani?
Figyelt kérdés
Nem értek hozzá de érdekelne a magyarázat. Én abból indulok ki, hogy amikor leállítjuk a motort, de máskor újra indítjuk akkor megy a motor, na most ha lehúzzák a vezérlés szíjat és felraknának egy újat akkor elmozdul a felső vagy az alsó szíjtárcsa pár milimétert ez az oka? Vagy mi az oka? Köszönöm előre is2023. okt. 31. 12:06
1/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Hogy a főtengely pozíciójához képest megfelelő legyen a szelepek vezérlése, a gyújtás és a befecskendezés. Például nem megfelelő időben nyitnak a szelepek mert nem jelre tetted, szépen összecsókol a dugattyúval.
2/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Pár mm nem mérvadó!!!
Azért, hogy a szelepek akkor és az nyisson amikor kell.
3/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#2 Már amelyik motornál nem mérvadó.....mert van amelyiknél igen.
5/9 krwkco ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"na most ha lehúzzák a vezérlés szíjat és felraknának egy újat akkor elmozdul a felső vagy az alsó szíjtárcsa pár milimétert ez az oka?"
Igen. Elmozdulhatnak pár millimétert vagy sokat. :-(
6/9 A kérdező kommentje:
#1 de megfelelő helyen lenne hisz ha leállítjuk a motort és nem csinálunk semmit másnp reggel beindítjuk akkor ugyan úgy elindul, ha ugyan olyan szíj kerül rá és nem mozdul el 1 milit sem.
#2 értem, illetve nem értem.
#5 kwrwcko na erre gondolok akkor jó helyen járok ? Akkor ha mondjuk úgy huzzák le a vezér szíjat hogy a felső vezérműtengely kereke elforog picit de az alsó főtengely kereke nem forog semmit akkor már értem hogy összeveri a szelep a dugattyút akkor ez a dolog lényege?
2023. okt. 31. 14:27
7/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#6 Attól hogy leállítod a motort, akkor is csak a vezérlés fogja meg a vezérmű tengelyeket, cserekor elmozdulhat.
8/9 anonim ![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](//static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
válasza:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Egyrészt azért, hogy az elmozdulás ellen fixálják, mert nagy rá az esély, hogy a csere során picit elmozdul. Másrészt, hogy egyszerűen megbizonyosodj róla, hogy jó munkát végeztél. Ugyanis a jelre állítás az egyetlen módja arra, hogy meggyőződj, a vezérlésed jól van összerakva. Ezért kell a főtengelyt felső holtpontra állítani, mert itt a legtöbb motoron lehet rögzíteni főtengelyt és a vezérműtengelyt, valamint a referencia jelölések is itt találhatók. Még egy soros motornál ha merész vagy, akkor saját jelölésekkel is lehet cserélni, bármilyen pozícióban, de csináld meg ezt mondjuk egy V motorral, vagy ahol olyan vezérlés van, hogy áthajtó kerék is van, vagy esetleg hajtja még az adagolót / egydugattyús CR szivattyút, amit szintén össze kell hangolni. Itt egyszerre kell 3-4 fokra pontosan belőni, ami azért nem egyszerű feladat. Tehát elég fontos az a jelre állítás, és természetesen a rögzítés is, mely nélkül a jelre állítás önmagában nem sokat ér!
9/9 A kérdező kommentje:
Akkor kb jó helyen kapizsgálok. Bár elvileg ha nincsenek kivéve a gyujtó gyertyák (benzines autóm van) akkor azért nehezebben forognak a tengelyek mert van ugye kompresszió. De a lényeg, hogy elmozdul szíjlevételekor ezért fent is lent is jelre állítás. köszönöm mindenkinek sziasztok!
2023. nov. 1. 12:50
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!