Nissan Almera 1.5 az alany. Beindítást követően a töltés 14.4- amivel nincs is gond, de 5 perc után már csak 13.8 és ott is marad. VÉleményem szerint ez nem elegendő, hogy visszatöltse az akkut rendesen. Szerintetek?
Az akkumulátor névleges feszültsége 12V. Átlagos nyugalmi feszültsége teljes feltöltés esetében 12.4V. A töltésed 13.8V. Na melyik a nagyobb szám?
12.7V-tól fölfelé tölt az akksi. Azért 12.7V, mert az a maximális feszültség, amit el lehet érni. Töltőre rakva általában ennyi, persze ha leveszed róla, akkor gyorsan visszaesik 12.4V-ra és ott megáll, de ez most mindegy, a lényeg, hogy 12.7V a maximum. Ha a töltőfeszültség 12.8V, azaz több, akkor már tölti.
13.8V teljesen egészséges is lehet, a körülmények számítanak. Ha a fogyasztók fel vannak kapcsolva, akkor a 13.8V teljesen jó. Ha fogyasztók nélkül 13.8V, akkor azt kell megnézni, hogy ha felkapcsolod a fogyasztókat akkor tartja-e a 13.8V-ot, mert ha igen, akkor szintén jó, ha nem, na akkor van tényleg baj.
Szóval először ezt ellenőrizd, mielőtt farkast kiáltasz.
"5 perc után már csak 13.8 és ott is marad."
Ha az akksin méred, akkor nem OK. Kevés.
De elég arra, hogy normál használat esetén töltve tartsa az akksit. Pl. a Ford intelligens töltésénél, ha megszakad a kapcsolat a generátor és a motorvezérlő között, akkor ennyire áll be a töltőfeszültség. (És kigyullad az akksi lámpa.)
Egyszer egy évig jártam így a Fiestával, mielőtt generátort cseréltem. Nem volt gond az akkumulátorral.
Ha nem rövidtávra használod akkor még elegendő, de ez kevés...
Előbb utóbb ebből generátor generál lesz.
Gepkonyv szerint 14.4 fogyasztók nélkül.
14.2 fogyasztókkal a megfelelő értékek.
Véleményem szerint ez kevés neki.
Szerintem a generátoroddal lesz valami
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!