Régen minden jobb vót?
https://www.youtube.com/shorts/vELSBjO3b-c
Ezt tegyük már tisztába! Tehát régen nem szólt bele a politika, meg nem volt környezet védelmi mizéria és úgy mond túl voltak méretezve az alkatrészek és nem is volt ennyi elektronika. Biztos vagyok benne, hogy egy ilyen Nissan a világból kiment, de ezt gondolom nem lehet minden autóról kijelenteni. De nézzünk régi tucat autókat trabant, lada, 120-as skoda. Sokan mondják, hogy a lada sokszor 100ezernél letérdelt a skoda folyton túl melegedett, meg a kispolák stb. Ma meg 100ezer-ig szinte csak kopó alkatrészeket kell cserélni. Aki szerelt már sok autót, régóta vezet, van új és régi autója is azt írja, hogy mit gondol erről az egészről. Szerintem az, hogy konkréten milyen/melyik autóról beszélünk. Tehát régen is volt nagyon elb@szott és ma is van kifejezetten jól sikerült autó!?
Dacia 1310.
Újkorában, 0 km után szét kellett szedni és újra össze rakni, olyan silány minőségben szerelték össze a gyárban a románok. De ez nem segített az alkatrészek silány anyagminőségén, emiatt kellett szerelni az újbóli összerakás után is rajta sokmindent.
Ehhez képest megváltás az, hogy egy 3 hengeres 1.0 TSI motor 200000 km után már teljes motorfelújítást kér. Addig legalább működik.
Ú... Z31... finomság. és igen, a világból kiment, ha nem hagytad elporladni a bódét..
a 34 éves japán szaromat amikor megvettem kb 320 ezer km-el, újragyűrűztem, kapott egy hajtókarcsapágysort, meg egy szelepszárszimmeringet, és megy, megy megy... nulla olajat eszik...
Igen, régen sokminden jobb "vót", humorkodjunk ezen megint egy keveset, de az nem feltétlenül a tehnyika.
49 évesen gondoltam nosztalgiázok egy 32 éves verdával, a napokban fogom felrakni hirdetni, mert látni nem bírom.
Tény és való, a motorjuk, váltó, féltengelyek, stb elmegy marha sokat, de kb ennyi.
Csak ez azt is vonzza magával, hogy a kopástűrés nagyon nagy, emiatt lóg, lötyög, vibrál az egész szar már.
Kb újra kellene minden kopóeszközt venni ezekre a régi szarokra.
És akkor beszéljük a régi, nem liberális neveléselméletről, etikai szabályokról, erkölcsről, net előtti életről...nőkkel való ismerkedésekről, stb...
Igen, régen minden jobb "vót", amit te sosem tapasztalsz meg.
Azért az érdemes számításbavenni, hogy a ladás időszak óta rengeteget fejlődött a gépipar, jobb ötvözetek jelentek meg, precízebb megmunkálógépek, és a kenőolajok is jobbak mint régen.
Lada se szó szerint térdelt le 100 ezernél, csak akkor már ráfért egy hengerfúrás, szelepszárszimering csere, mert erősen csipegette az olajat. Gyerekként én is 1200-es Zsigulin tanultam szerelni, de az részben annak is köszönhető, hogy apámnak elég hülye vezetési sítlusa volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!