A kétütemű trabantban voltak felszereltségi szintek?
A Trabant nem volt "hitvány gyártmány". Egy olyan termék volt, ami különbözött más hasonló termékektől. Más céllal készült.
Növényi rostokkal erősített karosszériával, kétütemű 600 ccm motorral, 600 kilós súllyal, 26 lóerővel.
Éppúgy különbözött pl. egy Zsigulitól, mint ahogy most egy pl. Kia más, mint egy Bugatti Veyron. De a tervezési célokat figyelmbevéve a megvalósítása nem volt "hitvány".
Remek kis majdnem-autó volt. :-)
11-essel egyetértek.
Már a '80-as évek végén volt egy autókiállítás, ahol többek között Trabantot is kiállítottak. Ez volt odaírva alája: "Kicsi vagyok, mégis sokak álmát váltottam valóra."
Teljesen igaz!
> "Növényi rostokkal erősített karosszériával, kétütemű 600 ccm motorral, 600 kilós súllyal, 26 lóerővel."
Aha! :D Növényi rostok használata, normális anyag helyett. Mégha üvegszálas kompozit lenne, akkor talán... De nem. Értem én, hogy nagy a Trabant fanatikusok tábora, de azért ennyire nem kellene túlzásba vinni, hogy még a sz.rt is világmegváltó innovációnak állítjuk be. Ha ennyire jó lett volna a növényi rostokból készült kasztni, akkor más is átvette volna. Csakhogy itt inkább arról van szó, hogy az üvegszálas kasztnit helyettesítették vele, mert ez volt helyette, az alura meg sajnálták a pénzt kiadni, mert nem hozott profitot.
8-as jól leírta.
#2 Az 4 ütemű 1.1-es trabant volt,és egy angol ember vette poénból.
#7 Az nem terpjáró volt,honnan vetted ezt a hülyeséget,akkor 4X4-nek kellett volna lennie, Trabant tramp volt a neve.
Egyébként pedig a szovjet megszállás miatt nem volt pénz semmilyen fejlesztésre a KGST országokban ,illetve a politika is visszafogott mindent.Nem a mérnökökön meg az autógyárakon múlt,mert látom sokan csak lesz.rozzák,meg kigúnyolják ezeket a kocsikat.
Alapvetően a Trabant nem volt csúcsautó, de nem is ez volt a cél. Az volt a lényeg, hogy minél olcsóbban létrehozhassanak egy népautót, amit megengedhetnek maguknak az emberek. Ez sikeres volt. A vélemények változóak. nyugaton humor kategória, azonban akinek keleten volt, az javarészt szép emlékekkel tekint vissza rá. Persze ebben benne van a nosztalgia is, de cserben ritkán hagyott embereket. Egyszerűbb hibák esetén, pár alap szerszámmal helyre lehetett "püfölni".
Egyébként érdekes, sikerült nekik egy egész kis környezettudatos megoldást találni, ugyanis a duroplast karosszéria, jórészt újrahasznosított anyagokból készül, ami a mai zöld hozzáálláshoz elég jól passzolna. A hátulütő annyi, hogy nehéz volt környezettudatosan eldobni, ha már nem kell.
A vicces dolog inkább az, hogy elméletileg ezt szánták a VW Beetle riválisának, de ezt senki sem vette komolyan a tervezőkön kívül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!