Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A DAF kamionokat miért hívják...

A DAF kamionokat miért hívják holland IFA-nak?

Figyelt kérdés

Egyik kamionos ismerősöm mondta, hogy sok kamionos így nevezi a DAF márkát.

De miért? Ennyire rossz gyártó?



2023. okt. 26. 19:14
 1/5 anonim ***** válasza:
60%

Mert jobb mint bármelyik.

Sokall kényelmesebb a sofőr szempontjából minden téren.

2023. okt. 27. 06:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
100%

Ebben a 2010-es cikkben is azt mondja az ember, hogy már nem igaz:

[link]


Szóval kb. annyi igazság lehet ebben a mondásban, mintha azt mondanád, hogy a suzuki a japán trabant.

2023. okt. 27. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 Szolovjov ***** válasza:
56%
Az IFA-t dícséretnek venném, mert 40 évesen is működnek. Egyébként én is azt hallottam, hogy DAF-ot használtan nem nagyon szabad megvenni, mert pár év alatt eléggé szarrá mennek.
2023. okt. 27. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Tipikus legenda effektus. Egyszer 40 évvel ezelőtt elterjedt hogy a DAF szar, a Szkánija meg az atyaúristen, és azóta is sokkal egyszerűbb ezt hangoztatni, ahelyett hogy egy minimálisan elkezdené az ember használni az agyát, és akkor rájönne, hogy egyrészt ez már egyáltalán nem igaz, másrészt pedig hogy minden márkából van jobb és rosszabbul sikerült típus. Csak ehhez ugye gondolkodni kéne.
2023. okt. 27. 18:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
53%

hát... minden elfogultság nélkül, elektronikailag a DAF mai napig egy rakás sz@r, az Iveco szintjén van. Fals automata fékezések állandóan, rengeteg fals elektronikai hiba (kopott a fék jelzés miközben semmi gond nincs, alacsony hűtőfolyadék szint jelzés pittyegéssel non-stop miközben van bőven benne, a "3/1-es szelep" óta a kályha rengetegszer nem fűt stb...), és ezek nem parkolós sztorik hanem konkrétan én éltem át :D


DE azt írjuk a számlájára, hogy elsők között volt a DAF aki elkezdett már annak idején kényelmes és tág fülkét csinálni, kb ez az egyetlen érdeme a mai napig, ezért szeretik a sofőrök, és egészen a 106-os DAF ig azért vette őket a legtöbb kelet-eus cég mert olcsó volt a többihez képest, és visszavásárlási garanciát adott nekik a DAF, plusz garantálták hogy 1 napon belül az elromlott autó újra úton lesz különben a daf fizet állásdíjat a cégnek. De ez az új fülkés DAF már sokkal drágább lett, pl az én ex-cégem sok-sok éve DAF partner volt és csak ilyeneket vett, de most már újat se rendel mert drága, és inkább addig jár a régiekkel amíg el nem érik az 500.000 km-t és utána még ők se tudják melyik másik márkára térnek át (jah, kicsit szarrágó cég...), gyanítom Renault lesz.


A Scania meg Volvo lehet hogy a legfejlettebb márka, de európában sokkal inkább presztizs dolog. Norvégiában pl nem kérdés miért csak azok vannak, a DAF, Merci, MAN, Iveco, Renault,Ford megáll ~500 lóerőnél ami a legerősebb a palettájukon, de az is csak a motoron mért lóerő, a kerekeken jóval kevesebb lenne, és az kevés, ott 60 tonnával járank a kamionok fel-le a hegyeken, oda kell az erő (Scania legerősebb modellje 770 a Volvoé 750 lóerő), meg gondolom a szerviz hálózat is ezekből van a legjobban lefedve.

2023. okt. 31. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!