Alkatrész csere milyen gyakran?
Sziasztok
Szeretnék egy listát összeállítani, hogy az egyes alkatrészeket milyen gyakran kellene cserélni az autókban. Tudnátok írni nekem erre példákat? Nem feltétlen csak a kenőanyagokra gondolok, vagy a szűrőkre, hanem például az ablaktörlő lapátokra is, ami a gyártó szerint 1 éves élettartamú. Jöhet bármi, nincs olyan alkatrész ami ne érdekelne.
Köszönöm szépen mindenkinek előre is
Ez teljesen autófüggő, típusspecifikus csoportban lenne érdemes róla kérdezned, vagy legalább ide leírni hogy mid van. Például lehet mondani hogy kell 50 ezrenként vezérlést cserélni, mert bizonyos autóknál valóban érdemes, míg más autók elmennek 500 ezret a gyárival.
Izzót, ablaktörlőt, egyéb kopó-fogyó dolgokat (féktárcsák és betétek, lengéscsillapítók stb) akkor cserélünk, amikor baj van velük, azelőtt nem érdemes. Ez pedig ezer dologtól függ, én például hoztam Németország szebb részéről olyan 21 éves autót amiben még a gyári lengéscsillapítók és rugók hibátlanul működtek, műszakin is csont nélkül ment át velük, aztán pár hónap magyar utas használat ki is nyírt sok mindent egyszerre.
Ablaktörlőt is például ha már csíkoz, nyikorog stb akkor érdemes cserélni, addig minek. Nekem a már említett Bosch Aerotwin a napi használatú, kint tartott autómon kb 1 évig szokta bírni, garázsban tartott ritkábban használt autómon is az van, ott már 3 éve hibátlan.
Olajcserét (nyilván olajszűrővel és légszűrővel együtt) érdemes 10-12 ezer kilométerenként vagy kisebb éves futás esetén évente intézni, de ezt szajkózza már az egész interneten minden autós fórum, a gyári előírások itt nem a tartósságot előtérbe helyezve lettek megállapítva, hogy szépen fogalmazzak.
Az a "baj" azzal amiről infót szeretnél gyűjteni, hogy a gyártó által megadott, megtett km vagy idő alapján jól közelíthető műszaki állapotismeret alapján előírt szervizeken kívül (pl. olaj 10-15e km VAGY 1 év, vezérműszíj 90-100e km VAGY 6 év) a többi kopó alkatrész élettartama nagyon sok paramétertől függ.
Csak az ablaktörlő lapátnál maradva. Nem mindegy hogy esőben mennyit használják az autót, télen fagyos időben hogyan van haszálva az autó és maga az ablaktörlő, ha esik az eső akkor hogyan van használva az ablaktörlő (van aki egészen gyenge esőben is folyamatos törlésen használja, van aki közepes esőben is csak ritkán törli), mennyire használja poros vagy rovaros területen az autót (pl. szántóföld mellett vagy erdei utakon) és ezekből kifolyólag mennyit kell törölni a szélvédőt, mikor parkol akkor garázsban vagy szabad ég alatt, ha szabad ég alatt akkor fa alatt áll vagy sem, ha fa alatt áll akkor milyen fáról van szó, mennyi és milyen szennyeződés kerül a szélvédőre, mennyit kell törölni indulásnál, a szélvédőmosó folyadék minősége. Az autó típusa sem mindegy, pl. hogy mekkora úton mozog a lapát a szélvédőn mire teljesen végigér rajta, ha a mosót használja mennyi folyadékot spriccel a szélvédőre (sebességfüggő is hogy hova mennyi jut), stb.
Az izzók, fékbetétek, tárcsák, dob, szilentek, kuplung, stb. mind ugyan ez, sok tényezős.
Legegyszerűbb válasz amit az #1 írt, amikor tönkremegy. Lehet hogy A felhasználásban 4 ezer km-t sem bír egy ablaktörlő, lehet hogy B felhasználásban 40 ezret is kibír. Aki rendszeresen vezet 2-3-4 órát éjszaka az egy évben 2 halogén fényszóró szettet is elfogyaszt, aki meg egyáltalán nem vezet éjszaka lehet hogy 15 évig is elmegy egy fényszóró izzóval.
Ha már az ablaktörlőt említették, egy Murphy-s példa:
-hétfőn észleled, hogy csíkosan töröl
-kedden veszel újat, kicseréled
-szerda hajnalban lefagy.(nem veszed észre, bekapcsolod, naná hogy szétszakad)
Szóval ennyit ér a statisztika.😄
Egyszerű a szabály:
cseréled és/vagy javítod ami szükséges.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!