Opel astra Gcc 1.4 Gl 2005 autonál a hengerfej nyomatékot hogy értelmezem? 1. 25Nm 2. 60 fok 3. 60 fok 4. 60 fok Hogy meg huzom mindet 25Nm-re aztán mindegyiken 60 fokot huzok és mégegyszer aztán végig megyek megint egy 60 fokos huzásal?
"Hogy meg huzom mindet 25Nm-re aztán mindegyiken 60 fokot huzok és mégegyszer aztán végig megyek megint egy 60 fokos huzásal?"
Igen.
"De 25Nm az első ott kattan egyet majd a nyomaték kulcs utána be foglalkozak a kattanásokal csak legyen meg a 60 fok 3 szor???"
Nagyjából. De a szögre húzásokkor már nem nyomatékkulcsot kell használni, hanem normál kulcsot. Vagy a nyomatékkulcsot nagy értékre kell állítani. Szögre húzás közben, ha a nyomatékkulcsot használsz, akkor az nem kattoghat, mert akkor "csalni" fog a szögben.
Egy meghúzáson belül a csavarok sorrendje sem mindegy. Az alapelv az, hogy középen kell kezdeni. A két sor között és jobbra-balra váltogatni kell. Pl. itt van egy meghúzási sorrend:
És mégegyszer mondanám, hogy vegyél egy szerelési könyvet, vagy kérj meg valakit, aki ért hozzá és felügyel vagy segít.
Vigyázz, mert ezeknek már könnyen elpattan a hengerfej csavarja. :(
A számok a lépcsőket jelentik, mindet csigavolnban, belülről kifelé húzod, vagyis:
1 először csigavonalban 25nm-rel húzod meg, kb érintőlegesen csak, nyomatékkulccsal.
2-3-4: ja, 60 fokot fordítasz minden csavaron, megint csigavonalban belülről kifelé.
Ha törne egy csavar, imádkozz, hogy csak a feje törjön len.....
kb 2000-től ilyen lófing méretű csavart használtak minden autóhoz, megvédendő a blokk, meg a hengerfej, hogy ne az repedjen túlhúzásnál. Na meg anyagtakarékosság....
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!