Miért nem engedik Európában, hogy sárgán is világítson elől a lámpa az autón?
Mint ennél az autónál: [link]
A sárga szín a közlekedésben egyébként is figyelemfelhívóként szerepel.
Pedig bizony az is sárga. Gondolom, olyan sárga helyzetjelzőket szeretnél, mint amik Észak-Amerikában vannak, mer' az milyen menő, lehet vele usásítani a golfot meg a passzátot.
Nos, erre az indok egyszerű: itt azért nincs ilyen, mert ez Európa. Itt másképp találták ki az autók világító-fényjelző berendezéseit. Itt nincs pirosan villogó, féklámpával egyesített hátsó irányjelző és szimmetrikus tompított fényszóró, van helyette más. Volt viszont fehér színű, helyzetjelzővel egyesített első irányjelző a '70-es évek közepéig, amiből kb. semmi sem látszott - ilyen meg a nagy Ámerikában nem volt.
Ez van, meg kell szokni, hogy a nagy víz ezen oldalán így működnek a dolgok. Itt az a fajta sárga jelzőfény, ami Észak-Amerikában az első helyzetjelzőben van, oldaljelzőként működik, mert az itteni jogalkotók úgy gondolták, ez egyértelműbb.
Mert ez az európai szabvány.
Mi az értelme annak, ha egy teljesen átlagos jármű figyelmeztető (borostyánsárga) színnel világítana a sima fehér helyett?
Mert a sárga szín sokkal szarabb. A fehérebb/kékebb fényekkel ezerszer jobb a láthatóság. Nem véletlen, hogy a LED-es utcalámpák esetében is hideg fehéret választottak, nem pedig meleget. A sárga szín borzalmas.
A láthatóságon túl pedig még az is ott van, hogy a hideg színek éberebben tartják az embereket. Tény és való, hogy ez azért van, mert a hideg fehér zavaróbb az emberek számára, de pont emiatt marad tőle éberebb, ami éjszaka egy nagyon fontos szempont, meg a láthatóság is jobb így, szóval abszolút megéri a hideg fehér.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!