Van egy 1.4-es motorral rendelkező dízel autóm. Hogyan váltsak vele feljebb? Bővebben lent
Inkább 3.-ban a jó.
Mert ha egy motor 4500 fordulaton ad le mondjuk 100 lóerőt , az 1500-nál kb 30-at ad le.
Úgy hogy ott csak erőlteted és még többet is fogyaszt.
Hogyha bemelegedett a víz, meg az olaj (ezeknek kb 4-5 perc kell) meg ha járatod indulás előtt kb egy percet hogy az olaj mindenhova normálisan eljusson hogy legyen normális kenés akkor forgasd nyugodtan néhány helyzetbe 3000 fölé. 1500 RPM alatt is lehet vele menni, kárt nem tesz benne. Amúgy jól váltasz, hogyha így feltudod venni a forgalommal a tempót, meg biztonságosan megtudsz állni, akkor ezen ne javíts. Viszont forgasd tovább. Katalizátor/DPF-nek is kell egy bizonyos hőfok hogy elraktározza, elégesse a káros anyagokat.
Összességébe a váltási idők jók fordulatszámra jók, de engedd hadd dolgozzon a motor kicsit többet.
#2 Már miért erőltetné? Ha konstans tempóval halad, akkor nincsen szükség nagy erőre. Toltál már autót? Amikor meg kell indítani, akkor még lehet megszakadsz tőle, utána meg már csak kényelmesen sétálsz mögötte, alig kell hozzáérni, mégis gurul szépen.
Nemhogy dízelnél, de még benzinesnél is teljesen jó az 1500. Dízelnél akár lejjebb is lehet menni nyugodtan, úgyhogy ebben az esetben én mindenképpen felváltanék 4-be, dízelt 2000-nél pörgetni hülyeség.
Csak ugye azt ne felejtsük el soha, hogy éppen mit csinálunk. Az általam fentebb leírtak csak konstans sebességre igaz. Ha már az ember gyorsítani akar, akkor ezek az alacsony fordulatszámok már károsak lehetnek a motorra, szóval ebben az esetben jobban pörgetni kell őket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!