Mely jelenleg is gyártott elektromos autók karosszériája fém és melyeké egyéb (műanyag alapú, kisebb súlyú, de csak drágán javítható) megoldással készült karosszéria?
Szinte mindegyik acél.
Egy-két alumínium karosszériás (Jaguarok, Land Roverek, Audi A2) típus volt az elmúlt évtizedek során - inkább az a jellemző, hogy egy-egy karosszériaelem (pl. motorháztető, ajtók, stb.) készül alumíniumból.
Műanyag szinte egyáltalán nem is volt tömeggyártott típusban. A BMW i3, Tesla Roadster, Lotus Elise, Chevrolet Corvette tartalmaznak nagy mennyiségű szénszálat illetve üvegszálat, de egy átlagos autónak a lökhárítóin kívül szinte nincs műanyag karosszériaeleme.
Ugyanaz a baj, mint a kerékpároknál is: ha örök életű alapanyagot keresel az az acél, még a rozsdásodási hajlam ellenére is.
Az alumínium ugyan könnyű, de fárad és nehezen kiszámítható a viselkedése.
A szénszálas műanyag nagyszerű, ha a legmerevebb és legkönnyebb megoldást keresed, de olyan sok hátránya van, hogy gyakorlati haszna nincs - pláne mivel a gyártáskor keletkező szennyezést is egyre inkább figyelembe veszik az autógyárak, az márpedig óriási a műanyagoknál. Egy szénszálas versenykerékpár előállítása akkora vagy még nagyobb szennyezéssel jár, mint mondjuk egy 1 tonnás acél karosszériás kisautóé (pl. Fiat 500) - hiszen a versenykerékpár élettartama rövid, pár évente újra le kell gyártani, mert a forgalmazó bizonyos futásteljesítmény után nem tudja garantálni a biztonságos használatot és ennyi idő alatt elrepedhet a váz (a hippik meg még ma is tömegével használják a '70-es, '80-as évek acélvázas országúti bringáit).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!