. Vékony, alacsony lány vagyok . Első kocsinak egy egyes bmwt szeretnek 116-ra gondoltan kívülröl komfortosnak gondolom . De vezetés szempontjából nem tudom hogy meg felelne egy hátsó kerékmeghajtásos .?automata lenne .
Ha feltételezzük hogy műszakilag hibátlan, akkor is drága fenntartani. Automataváltó olaj (bár ezt kb. 1x fogod cserélni mikor nálad van, miután megvetted) csere 50-60 ezer. Motorolaj csere 25-30 ezer. Szűrők 20-25 ezer. Gumik 150-200 ezer. Féktárcsa és betét az egész autóra 150 ezer. Azt nem tudom hogy az 1.6 benzinesben milyen motor van, de a 2 literes bicikliláncos motor botrány. Szerelni is nehéz. És kevesen értenek hozzá. Van körülbelül 10-15 olyan szerviz az országban, ahol ha tényleg komoly diagnosztikára van szükség meg tudják csinálni az autót.
Ha pedig valamit javítani kell rajta, horror. Karosszéria elemek, futómű, szervó, motor alkatrészek, érzékelők, aktuátorok, de még egy ro_adt tömítés is drága hozzá. A hátsókerék hajtás egy 100-120 lóerős autónál nem gáz, de azért meg tud lepni. Pont vészhelyzetben fog teljesen máshogy reagálni egy hátsókerekes autó. Nem beszélve arról, hogy plusz hibalehetőség a kardán.
A hátsó futóművet nagyon át kell nézni rajtuk, talán érdemes elvinni egy futóműbeállításra vásárlás előtt. Rövid az autó, ha hátulról belekoccantak az úgy el tudja nyomni a hátsó hidat, hogy évente cserélheted rajta a gumit, nem biztos hogy be lehet normálisan állítani. Ennek a javítása 3-500 eft is lehet.
És ott van még az automata váltó. Abból is bármikor lehet egy 500 ezres móka.
Egyébként teljesen jó autó, hogy ha ezeket az átlagosnál jóval magasabb fenntartási költségeket beleszámolod és ki tudod fizetni, akkor szeretni fogod. A beltér nagyon jó minőség, tartós, nem öregszik olyan csúnyán mint egy Ford, Volvo vagy Volkswagen.
A legfontosabb dolgot nem írtad, melyik generációs 1-es BMW-re gondolsz, mert 2004 óta létezik ez a modell és azóta készült belőle 3 generáció ha a facelifteket nem is számolom!
Ami biztos, ne vegyél 116-ost mert gyenge, minimum 120-ban gondolkozz akár dízel, akár benzin! A BMW arról híres, hogy jó vezetni még viszonylag kevesebb lóerővel is, nah a 116 minden lesz csak nem élmény vezetni.
Emelett a BMW-t drága fenntartani, mindegy, hogy 1-5-10 vagy 20 éves akkor is!
Egy prémium autómárka, hiába a belépőmodell, akkor is el fogja kérni az árát, itt max annyival jársz jobban, hogy kevésbé komplikált mint egy 5-ös vagy még nagyobb modell, kevesebb a hibaráta, így BMW-s mércével lesz relatíve olcsó fenntartan!
Konrétabban megbízhatóságról meg akkor lehet írni, ha belövünk legalább egy tól-ig évjáratot, mert a BMW-nek volt nagyon jó motorja, meg volt olyan amit jobb ha az árokba löktek volna!
Mi köze a hengerűrtartalomnak az olajmennyiséghez? :D
Hevesebbet éget el belőle a hengerben? :D :D :D
... Jó ég.
Kisebb blokk, kevesebb olaj. De végül is beleönthetsz egy 1.4-1.6 szívóba is annyi olajat, mint egy 2.0-2.4-esbe, bele fog férni, egy darabig benne is marad. :D :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!