Mit ajánlotok első autónak?
Szeretnék kocsit venni, használtautón nézegettem párat, de nem tudom milyen legyen. Mit javasoltok?
21/F
"Olyan 500-750 ezernél nem akarok többet költeni rá."
Renault Twingo, vagy Fiat Seicento. Régi Suzuki Swiftet ne mert szétrohadtak.
Ilyen kevés pénzből erősebb, jobban felszerelt autót kapsz, de olyan botrányos állapotban lesznek, hogy a vételárat még egyszer rájuk költheted. Ha nem akarsz többet költeni autóra 750 ezernél, maradj a Twingo vagy a Seicento mellett vagy vegyél biciklit, vagy vegyél buszjegyet.
Seat Toledo Mk2, 1999-2004. Nem kér semmit, 750 ezerért vannak jók, kb a kínálat közepe, annak is talán már a teteje. Azon túl inkább olyanok vannak most hirdetve, amik nem futottak még 200.000 km-t. 1.6-os motor kb 7. valahány litert fogyaszt. Ott van a hatchback változata, a León, fickósabb megjelenés, de azokat jobban is babrálták a tulajok.
Egyetértek az átnézetéssel, anélkül biztos nem vennék ma autót, de még az átnézetés sem 100% garancia, csak egy átfogó képet kapsz arról, amit a műhely lát. Ettől függetlenül megkérdezném, hogy mikor volt olajcsere, akár vezérlés. Ha gondos, akkor mondja is, ha nem, akkor jön, hogy nem tudja, ő nála nem volt. Persze kamuzhat, hogy ó, 8000 km-rel ez előtt volt cserélve a vezérlés. Akkor jöhet a papír róla.
A félrerakott pénz is jó, ha van, elvégre nem megvenni nehéz egy autót, hanem fenntartani.
Fontos, hogy állapotot veszünk és nem km-t, illetve az állapot is olyan, hogy ha két hónappal később hengerfejes lesz, vagy rugótörés van, elszáll a trafó, akármi, akkor nem mehetsz vissza lóbálni az adásvételit, hogy megmakkant az autó. Az aktuális állapotot írod alá, természetesen ha genya az eladó, akkor átverhet téged, de ez egy távkapcsolóra is igaz kb, amire azt mondja, hogy "nálam még jó volt".
Érdemes levenni az olajbetöltőt, kiegyenlítő kupakot, ne legyen rajta trutyi/nyák, ne ússzon az olaj a kiegyenlítőben meg ilyenek. Persze lepucolhatja szemle előtt ezt is. Minden kárpitot, szőnyeget amit csak tudsz, fel kell hajtani, ha látod, hogy vágva volt, akkor mehet is a kérdés, hogy miért.
Sok mindent lehetne még sorolni, mondom, nem tudod se te, se a műhely sztetoszkóppal átvizsgálni, hogy mindent kipipálj, de érdemes amit csak lehet megnézni, megnézetni. Sok a kedves, gondos(nak tűnő) tulaj, aranyosak, dumcsiznak, csak közben szr az autó, ami a szemük fénye, vigyázva, szeretve volt, de leginkább hozzá nem értve. Kisöregek imádnak kendácsolni a kertben, láttam már sziloplaszttal megoldásokat, vagy motortérben kerti slag, alánézve meg úszik az olajtól a motor alja, stb.
Dumáknak, szép szövegeknek, megató történeteknek soha ne dőlj be. És akkor még nem beszéltünk a nepperekről, csalódásmentes állapot, koppanásmentes futómű, hozhatom a tollat főnök és társai. Vagy amikor az 5 centis rohadásra azt mondja, hogy á, ne foglalkozz vele. Igen, a rozsda pont arról híres, hogy telibe lehet szrni. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!