Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Jó autók a Rover 75-ök?

Jó autók a Rover 75-ök?

Figyelt kérdés
Sziasztok! Ma néztem ilyen típusú autókat, és láttam hogy nagyon kevés van belőlük. Mennyire megbízhatóak, és ha költeni kell mennyire drága? Ha esetleg valamikor el szeretném adni akkor el fog kelni? Keresik az emberek? A kinézett motor az 1.8 turbo

2023. okt. 9. 11:04
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nagyon jók, senki nem akarja eladni.

Vagyis egyből tolja ki a bontóba.

2023. okt. 9. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:
100%
Kifejezetten szar hírében állnak, de én konkrétan nem ismerem őket, de mindenki szidja.
2023. okt. 9. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

18 éve szántották be a Rover-t, prémium autó ami újkorában sem volt a megbízhatóság szobra, se nem az olcsó fenntartásé.

Ezek nagyrésze ma már lekotlott bntószökevény.

2023. okt. 9. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
Felejtős.
2023. okt. 9. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
91%

Nekem volt kettő is sok évig, azt hiszem ezzel több tapasztalattal tudok hozzászólni mint itt az emberek 99%-a.


Az első és legfontosabb dolog, hogy tájékozódj. Lehetőleg ne innen, hanem angol nyelvű Rover fórumokról, ahol olyan szinten van dokumentálva az autónak minden típusgondja és annak akár megelőző karbantartása vagy javítása, hogy fel tudsz készülni mindenre. Muszáj is. Nem mondanám hogy több gond van velük, mint egy hasonló korú bármilyen prémiumautóval, viszont kevesebb a hozzáértő ember és bizonyos alkatrészek nehezebben beszerezhetőek, emiatt körülményesebb a fenntartása.


A második fontos dolog, hogy a rossz hírük nem alaptalan. Nem az a valóság, hogy az autó szar, mert nem az. Az viszont valóság, hogy mivel a 75-ös még alig volt piacon amikor a BMW eladta a Rovert, ezzel gyakorlatilag elásva a márkát, valódi értékénél sokkal olcsóbban lehetett már viszonylag fiatal korukban is megvásárolni ezeket az autókat. Magyarul nagyon sok olyan ember vett ilyen autót, akinek valójában nem lett volna pénze ilyen kategóriájú autóba ülni és azt fenntartani. Fejeld meg ezt egy nem létező szervizhálózattal és nagyon kevés hozzáértő szerelővel - máris megvan, miért nagyon nehéz épkézláb példányt kifogni ezekből. Márpedig ha nem jót veszel, akkor tényleg egy rémálom tud lenni.


A motorokról annyit, hogy az 1.8-as a Rover saját K-series motorja. Hengerfejesedni erősen hajlamos, egyébként teljesen átlagos a maga kategóriáján belül mind karakterre, mind fogyasztásra és egyéb karbantartási tételekre. Én nem ezzel keresnék 75-ös Rovert.


A KV6 motorok (2.0 és 2.5 V6) szintén Rover motorok, szerintem sokkal jobban illenek a 75-ös karakteréhez, és nem jellemző rájuk a hengerfej probléma. Teljesen átlagosan fogyasztanak korukhoz és teljesítményükhöz mérten, szép hangú jó karakterű motorok, a 2 literes viszont elég nyomatékszegény, a 2.5-ös nem fogyaszt számottevően többet, viszont számottevően jobban megy. Nekem az első 2 literes V6 volt, a második 2,5-ös, a VIS motorokkal szokott gond lenni, ami első körben magas fogyasztásban nyilvánul meg, és ebből újat venni nem tudsz, specialista csoportokban kaphatsz felújítottat vagy bontóból még működőt, cserélni nem nagy munka.

[link]

Az indítómotorral szokott még gond lenni, első körben egy takarítás ilyenkor helyreteszi, de idővel felújítás szükséges. Ehhez lehet kapni eBayről is készletet, vagy megcsináltatni specialistával pár tízezres tétel.

Szíjas vezérlésű motorok, és a vezérléscsere egy erősebb tétel, erre mindenképp figyelj oda. Több százezer forint, maga az alkatrész sem olcsó, és motor kivétellel jár a V6-nál.


A dízelek BMW motorok, egész pontosan a BMW M47 motorja kisebb módosításokkal. Ahogy BMW modellekben, úgy itt is egy megbízható konstrukció.


Komfortelektronikája majdnem teljes egészében BMW, ennek megfelelően a kor BMW problémái jellemzőek rá, viszont annak megfelelően jó színvonalon működnek.


Ami az egyik legkellemetlenebb probléma a Roverekkel (bizonyos akkori BMW-k esetén is megvan), hogy a motortérnél a vízelvezetők hajlamosak eldugulni, ilyenkor pedig sajnos pont egy olyan üregben tud megállni a víz, ahol az ECU található. Erre nekem volt egy vékony hajlékony drótom, amivel ősszel ha esetleg levelek kerülhettek oda, gyakran ellenőriztem, nekem amúgy egyszer sem dugult el, de nagyon sok horrorsztori van erről.


Egyébként aki valaha ült már egy épkézláb példányban (például az én előző példányomban, ami magasan extrázott 2.5 V6 Crown volt eladásakor 174 ezer kilométerrel), mind pozitívan csalódott, vagy egyenesen le volt nyűgözve. Az összeszerelési minőség tényleg példás, az illesztéseknek tökéleteseknek kell lenniük, mert gyárilag erre nagyon figyeltek (főleg a korábbi modelleknél, amik még Cowley-ban készültek, amit kinéztél biztosan már Longbridge-i, mert turbós - ott már sajnos voltak spórolások, mert addigra már nem volt jó helyzetben a Rover márka), ennyi idősen is jellemző a jobb példányokra hogy nem zörög bennük semmi. A beltérben az anyaghasználat nagyon kellemes, ha még 2000-es vagy azelőtti autót nézel abban valódi fa van ami gyönyörű (utána már utánzat volt, bár extraként lehetett kérni hozzá bizonyos piacokon), viszont a tetőkárpitra és az ajtókárpitokra is jellemző hogy ennyi idő után már elkezdenek lógni, amit sajnos minőségben javítani nem egyszerű, utángyártott kárpit pedig drága ami hozza a gyári minőséget.


Magyarországon Budapest környékén van 3 olyan specialista akihez érdemes vinni. Facebook csoportban hamar elirányítanak hozzájuk.


Akkor vegyél ilyen autót, ha kifejezetten szeretnél ilyen autót. Lehet szeretni, mert tényleg olyan minőségérzetet és hangulatot hoz, amit leginkább klasszikus Jaguarokhoz lehet mérni, összeszerelésben a konkurenciát szerintem lepipálták, nagyon odafigyeltek az autó fejlesztésére, ez lett volna a Rover mentsvára ha a BMW nem válik meg a márkától. Viszont ha te egy olyan autót szeretnél ami csak jó, és nem akarod beleásni magad előzetes karbantartási tételekbe illetve apróságokba amire folyamatosan figyelni kell, akkor ez nem a te autód.


[link]


Ezek közül az egyik az én második Roveremről készült. :)

https://www.youtube.com/watch?v=pKZLd8Mb-yY

https://www.youtube.com/watch?v=9QpKvYpjLfo

2023. okt. 9. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
2023. okt. 9. 21:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!