Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Rover 75 - csattant egyet a...

Rover 75 - csattant egyet a váltó, elfolyt a hűtővíz, mi a kapcsolat?

Figyelt kérdés

Érdekes problémába ütköztem tegnap, nem nagyon tudok összefüggést levonni a két dolog között.


Egy Rover 75 2,5 V6-os autóról beszélünk, egyébként párját ritkító állapotban (tényleg). Automata váltóval.


Tegnap este egy meredeken emelkedő utcában párhuzamosan parkoltam volna, csak egy idióta barom a seggemben volt, és alig hagyott helyet tolatva leparkolni. Felidegesített, úgyhogy kicsit hirtelen adtam be a rükvercet az autónbak, mire az csattant egy egész nagyot, és abban a pillanatban gőzfelhő vette körül az autót, az egész hűtővíz elfolyt.


Az elején azt hittem hogy a váltóolaj ment el, de nem. Viszont nem értem, mi köze van a hűtőrendszernek az automata váltóhoz, nagyon durva véletlen lenne, ha egymástól független lett volna a két dolog.


Amúgy a váltó működik, muszáj volt még pár másodpercre elindítanom lehűlés után az autót és kicsit arrébb állni, szóval azzal nem gondolom hogy baj lenne.


Felülről az eléggé telített motortérben nem láttam, hogy honnan folyhatott ki a víz.


Bárki, akinek van a típussal kapcsolatban szerelőként tapasztalata, el tudná mondani, hogy mi lehet az összefüggés? Nyilván megy majd szervizbe, de addig is jó lenne tudni.



2020. júl. 27. 14:03
 1/5 D. Brasco ***** válasza:
93%

A tévhitekkel ellentétben az automata valto előválasztó karjának semmilyen fizikai összeköttetése nincs magával a váltóval.Te azzal csak egy mikro kapcsolót kapcsolgatsz.Így semmi ertelme abban keresni a hibát,hogy te durvábban/gyorsabban/stb tetted be R-be mint szoktad.

Ennyiből meg ember nem lesz aki megmondja mi a baj,de ha ennyire elfista a vizet akkor annak valamilyen szemmel látható és triviális baja lesz (szétcsúszott csatlakozás/csőrepedés és hasonlók)

2020. júl. 27. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
78%

nekem is automata a kocsim, az előzőek is azok voltak, tehát láttam a rendszereket. Az automata váltónak is van hűtővíz-köre, mert -gondolom a tiéd is-, addig nem kapcsol magasabb fokozatba, amíg a víz nem érte el a 80 fokot. ez nyáron viszont hűti a váltót, mert ha vontatok, akkor bizony jobban melegedne a váltó. (plusz még ott van a klímahűtés is.)

Tehát nálad kidurrant a váltó vízköre, sajnos macerás az átvizsgálás. Szakembernek ujjgyakorlat. Vagy N fokozatban vontatod a szervizig, vagy plató.


nekem csak japán automata váltós kocsijaim voltak,( van is) erre tippelek. Baromi zegzugos a hűtővíz útja, de hatásos.


járj szerencsével. keress rá a jutubon a váltó robbantott rajzára.

2020. júl. 27. 15:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen a válaszokat!
2020. júl. 27. 15:24
 4/5 anonim ***** válasza:
Mg ott hirtelenjében meg elhetett volna lesni, hogy kb honnan folyik, de így már tényleg csak az segít ha minimum csáposra téve tüzetesen át van nézve alul, hátha látszik, hol a rés.
2020. júl. 27. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

#4

Az a gond, hogy pont este volt, zuhogott az eső, fényes volt az út, néztem, de nem láttam semmit.

Így van, hétvégén emelőre rakjuk.

2020. júl. 28. 10:00

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!