Kereszt kulcsal le lehet lazítani az autó kerék csavarját? Vagy el törik ha feszegetem? Vagy az csak gyors le tekerésre szolgál? Inkább pipa kulcsal erőltessem?
Le festeném a kerék mögötti részeket.
Csiszolás rozsda át alakítózás majd festés.
Ehhez le kell vennem a kerekeket a land roveremről.
Még nem szedtem le soha.
Csavar lazító sprét vettem és kerék lopásgátló csavar bit fejem is van.
Ora mutató járásával ellentéteten tekerem ha nagyon feszes rá üthetek kalapáccsal a szerszámra ?
(Kocsi alja ok ,nem rohad).
De kormány műnél fékeknél itt ott van felületi rozsda
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha nem nem megy semmiképp keresztkulccsal, próbáld meg ütve csavarbehajtóval.
Ha ez túl nagy légkulcs (gumisok dolgoznak ilyennel, ott is tehetsz egy próbát) leghosszabb esetben eltörheti a csavart, de egy kisebb aksis ütvecsavarbehajtó a percenkénti több száz ütéssel jó eséllyel lelazitja a beragadt csavart.
Mondjuk az is igaz ilyen szerszám nincs minden háztartásban, elég ritka cucc.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Persze. Pontosan erre való.
Persze ha túlhúzták géppel és rá is van gyógyulva, akkor nem biztos, hogy kinyitod kézzel.
Vízszintes helyzetben állj rá, hátha.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A pipa alakú kulcs nem sok mindenre jó, könnyen leugrik a csavarról és közben lenyalja a hatszögfej sarkait. Olyan kulcsot szerezz be, ami 90°-ban hajlik. Én ehhez hasonlót használok:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez olyan, mint ha azt kérdeznéd, hogy a konzervbontóval lehet-e konzerv dobozt felnyitni, vagy egy hajszárító alkalmas-e a vizes haj megszárítására?
A keresztkulcs kimondottan ebból a célból készült, hogy a kerékcsavaroka lehessen vele ki/be csavarni.
Ha lehet, a pipakulcsot kerüld, mert könnyen le tud fordulni, és vagy a hatszög sarkait zúzod, le vagy a kezed vered oda.
(esetleg mindkettőt egyszerre)
Megjegyzem: évtizedek óta szerelek autókat, de még sosem láttam eltört keresztkulcsot.
Köszi szépen a válaszokat .
Keresztkulcsal lejött a naggya 3csavar sajnos csak nagy krovával (durván meg voltak szorítva)
Le tudtam a kerék agyakat csiszolni +rozsda át alakítózni) mára le is van festve .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!