Miért nem tölti rendesen az autóm akkumulátorát a töltő?
Szóval nemrég megvettem az első autómat,nőként sajna nincs sok tapasztalatom.
Többnyire hétvégente használom hosszabb utakra az autót. Így néha-néha töltenem kell az akkumulátorát egy út előtt.
Most két hétig nem használtam, mivel lebetegedtem. Az aksija viszont fél éves kb, szinte új, még garanciális is.
Szóval megnéztem a töltöttségi szintjét, ami 12,25-öt mutatott, így elkezdtem tölteni. Viszont az akkumulátor töltő az elején jelezte pár másodpercig, hogy tölti, majd elaludt ez a jelzőfény és átvillant a zöld lámpára, mintha teljesen fellenne töltve... Most erről mi a véleményetek??
Én is hétvégén használom csak a kocsit, hét közben garázsban áll. De soha nem töltögettem. Az előző akku 9 évet bírt így ki. De egy jó állapotú akkunak 2-3 hetet a téli legkeményebb hidegekben is röhögve ki kellene bírnia külön külső töltögetés nélkül.
Pontosan milyen típusú töltőd van? Látatlanban nagyon nehéz bármit is írni. Vagy az akkuval, vagy a töltővel (esetleg a használatával) van valami gebasz.
#6 Nem. Ez így hülyeség. Akkumulátort kizárólag akkor kell tölteni, ha nem indul be az autó. Az autóban található generátor, ami pont azért van, hogy töltse az akksit. Tehát menet közben soha nem merül le, mert folyamatosan tölti a generátor, de a generátort a motor hajtja. Ha nem jár a motor, akkor nem termel áramot a generátor. Ezért kell az akkumulátor, hogy álló motor mellett is legyen áramforrás. Persze erről szólhat rádió is, vagy amit akarsz, de a legfontosabb feladata az akkumulátornak, hogy annak segítségével be tudd indítani az autót. Ha már beindult, akkor az akksi elmegy pihenni, több dolga nincsen, mert mint mondtam, járó motornál már a generátor termeli az áramot.
Az autó beindításához egyébként nem kell 12.3V. A 12.7V pedig egyenesen hülyeség. Ha magas töltőárammal megküldöd az akksit, akkor az fel fogja kényszeríteni a feszültséget 12.7V-ig, de amint leveszed a töltőről, ez a 12.7V perceken belül vissza fog esni kb. 12.3V-ra. A 12.3V a tökéletes. Te 12.25V-ot mértél, erről két dolgot kell tudni: előszöris, az a 0.05V az semmi, ettől még nincs lemerülve az akksi, ez kb. olyan, mintha a telefont 97%-nál már töltőre tennéd. A másik pedig, hogy az autót még 12V-tal is be lehet indítani, sőt, egy benzinest még akár 11.8V körüli akksival is. Ehhez képest a te 12.25V-od világbajnok.
A történet lényege, hogy nem kell ennyire aggódni miatta. Jól tetted amúgy, hogy vettél töltőt, mert az kellemetlen, amikor kéne, de nincs. Viszont az akksit nem kell folyton nézegetni és töltögetni. Beülsz az autóba, elfordítod a kulcsot, ha beindul az autó akkor az akksi rendben volt és nem volt szüksége töltésre.
Valóban 12.7 V kell legyen a teljesen feltöltött akku kapocsfeszültsége, de csak üresjárásban kell annyinak lenni.
Gondolom a kocsiba beszerelve mérted, tehát mehetett róla ez az, pl. utastér világítás, ac pumpa stb. így természetes, hogy alacsonyabb feszültséget mértél.
Amíg rendesen indul az autó, addig semmi nem indokolja, hogy méregesd, töltögesd.
Az még tökéletes, azzal bírni kell neki.
De még az is lehet nem jól mutatja a mérőd és több van benne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!