Egy hideg indítás után mennyit kell menni az autóval, hogy rendesen feltöltődjön az akkumulátor?
Vegyesen használom az autót Budapesten, vidéken és országutakon egyaránt. Körülbelül átlagosan minden másnap megyek vele (de előfordul hogy valamikor a hét minden napján), de két maximum három napnál többet szinte soha nem szokott állni. Mivel pesti vagyok ezek közül a városban megyek a legtöbbet. Itt aztán van dugóban való araszolástól kezdve, tempósabb haladás, megállás&elindulás stb..mint tudjuk. A kérdésem, hogy körülbelül mennyi időt vagy talán inkább hány kilómetert kell menni egy téli 0-fokos reggeli indítás után ahoz hogy ne menjen hamarabb tönkre az akksi mint kéne. Benzines autóról van szó, turbó nélkül, ettől függetlenül én hagyom 1-2 pecet ketyegni alapjáraton a napi első indítás után (hidegben), és ha egy óra hosszába telik eljutni valahova a város túlsó végébe nincs kétségem afelől hogy feltöltődik. Viszont van hogy, mivel a forgalom se nagy, csupán 18-20 perc alatt eljutok oda ahova szeretnék (normál tempóban, araszolás és gyorshajtás nélkül), ez nem tudom km-ben mennyi de elég ahoz hogy a generátor visszatöltse az akksit?
20 perc folyamatos vezetés előtt nem igen szoktam leállítani a motort, tehát ha valahova 10 perc alatt odaérnék (bár olyankor nem jellemző hogy autóval megyek) akkor teszek két három "fölösleges" kört a tömb körül, hosszabb / kerülő utat választok (néha emiatt dupla időt töltök az autóban mint amennyi szükséges lett volna ha pl a kerülő úton szívok a forgalommal), és leparkolás után még hagyom 2-3 percet ketyegni alapjáraton vagy keresek egy másik parkoló helyet a környéken és átállok:) Tudom ez valószínű mind fölösleges benzin pazarlásnak hangzik :) szokott valaki hasonlóan cselekedni?
Persze vannak kivételek, ha a napi első indítás után rögtön a benzinkútra vezet az utam, vagy mondjuk a szervizben is, gumicserénél is ki-be kell állni vele a garázsból, ilyenkor ugye le-föl indítjuk a motort, de úgy egyébként oda figyelek rá, hogy az előbb említetteken kívül ilyen fölösleges 2 méteren le-föl indítás ne legyen.
Még annyit hozzá tennék, hogy fogyasztót nem sokat használok, tehét amíg jók a látási viszonyok a fényszóró sem ég, rádiót is csak hébe-hóba kapcsolok, illetve levegőt is csak akkor fújok pl ablakra ha ezt az időjárási körülmények indokoltá teszik.
Köszönöm a válaszokat!
Az akkumulátor Perion
kap: 60 Ah
CCA : 540 A
Azért ennyire nem kell hímes tojásként bánni az akksival, kérdező :D
Egy indítás csak töredékét veszi el az akksi kapacitásának, pár perc alatt visszatöltődik. Egy óra alatt 0-ról 100%-ra felnyomja a generátor.
Gondolj bele, a start-stop automatikás autók akksija folyton indítgatja a kocsit, az is bírja.
Ne kerülgess pluszban, ne szennyezd a környezetet feleslegesen, légyszi!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!