Manuális váltós-kuplungos, valamint automata váltós autókon kívül vannak másféle megoldások is elterjedve?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Fokozat nelkuli automata valto elektromosoknal.
Uj autoknal kulcs nelkuli inditas. Akkor is erdemes nyomni a kuplungot.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Felhasználói szempontból csak manuális és automata van. Az "automata" persze működhet többféle elven a robotizált manuálistól az elektromos hajtásig, de ennek csak technikai szempontból van jelentősége.
Illetve 1-2 típus létezik, ami félautomata, azaz csak a kuplung automata, de ez annyira ritka, hogy inkább csak érdekesség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Volt nálam pár hónapig egy félautomata Yaris. Nem volt benne kuplung, de váltókar igen. Szerettem, poén volt.
Ha elengedtem a gázt tudtam váltani.
Régen volt még a His/Hers vagy dualgate rendszer.
Egy automata váltó, 2 sínnel, egyikben az automata részek voltak, másikban manuális váltónak opció.
Borzalmasan komplikált megoldás volt és nem is terjedt el.
Helyette a szekvenciális váltós kocsiknál lehet szólni gombbal a vezérlőnek hogy most váltson le/fel, aztán vagy engedi vagy nem
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Köszi nektek.
Azért kérdeztem mert ugyan rendelkezem vezetési tapasztalattal, de csak a hagyományos manuális váltós autókkal. Most pedig lehet vezetni fogok automata váltós kocsit is, szeretném tudni hogy hányféle megoldás létezik még.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Milyen automata? Mert azon belül is van egy csomó fajta.
Nekem ecvt váltóm van, szerintem a tisztán elektromos után ez a legjobb. 60ig úgy gyorsul mint a bolondgomba, nem kell semmire figyelnem, nyomom a gázt és megy.
Vannak a fokozatos automaták amikben vagy dupla kuplung van és kényelmesebb vagy sima és ott bizony érzed ha vált a kocsi. Gyorsulni, fogyasztani sem úgy fog. Bár ez már kihalt, csak a régi modellek tudják.
Amúgy a világ legkényelmesebb dolga az automata váltó. Bal lábad csak behúzod magad alá, jobbal meg kezeled a pedálokat. A jobb kezed felszabadul, így tudod azzal kezelni a kormányt, ballal meg játszani a menetszélben mikor jó idő van
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!