Hummer H1 vs G63 + Jimny + L200: TUG OF WAR! Miért nem bírják hárman sem elhúzni?
Ezt írja az egyik komment: "A H1 portáltengelyekkel rendelkezik, amelyek hatékonyan megduplázzák a kerekekre ható nyomatékot." De mit jelent ez, már mint az a portáltengely?
https://www.youtube.com/watch?v=5kf6UK8DgGo
A portáltengely az, amikor a normál merevhid végén, közvetlenül van még egy lassító áttétel. Ezáltal jóval magasabban van a híd. Magasabb akadályok felett tud elakadás nélkül elhaladni. A Mercedes Unimog-on is ilyen van pl.
Ettől önmagában még nem kerül nagyobb nyomaték a kerekekre. A motor fordulatszáma így csak egyel több helyen változik. (sebességváltó-differenciálmű-végkihajtás)
Miért nem tudják elhúzni? Nem néztem a videót, de a Hummer nehéz, mint a sár. Ha az megül valahol, elég kalandos kioperálni.
Na, most összeadtad a súlyokat. Akkor azt is ki kéne számolni, ezek a súlyok mekkora össz felületen tevődnek át a felszínre.
Érzésem szerint az 5,5 tonna lényegesen nagyobb felületen ül a sárban, mint a Hummer 3,6 tonnája. Ettől a három vasnak kisebb lesz az átlagos felületi terhelése. Azonos gumiprofilnál is hátrányban lennének.(ha mondjuk a jimny a micu platóján állna, jobb lenne a helyzet, hiába kisebb a húzóerő)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!