Mi ez a jelenség? Ha turbo benyomja az olajat az égéstérbe, akkor egy darabig tényleg nem tud leállni a motor?
https://www.youtube.com/watch?v=3gO65RpFUuo
Mert azt mondja benne, hogy a tulaj leállította, de még sem állt le motor...?
Nem néztem meg a videot.
De dízelnél előfordulhat. Annak nem kell gyujtás. Ha megvan a kompresszió, az olaj magától begyullad. És tovább jár a motor, biztosítva a kompressziót. Az olajpumpa meg a motorolajat. Amíg el nem fogy és a motor be nem sül.
A benzinesnél nem jöhet létre akkora kompresszió, hogy a motorolaj begyulladjon. Nem csinálhatnak akkora sűrítési viszonyú hengert, mert akkor a benzin már rég túl lenne a kopogáshatáron.
Esetleg egy nagy sűrítési viszonyú (Mazda) szegénykeverékesnél lehetne ilyen, ha a turbó szabályozatlanul totálisan túltöltene. De azt sem hiszem mert akkor a leállítás előtt hogyhogy nem kopogott rettenetesen a motor.
Na most megnéztem a 18 perctől.
Zavaros a történet. Azt mondják, hogy a motor felpörgött. De egy benzines nem tud a plussz üzemanyagtól felpörögni. Ott a fordulatot a levegő szabályozza. Ha nem kap több levegőt csak sok üzemanyagot, akkor csak kormolni kezd. Nincs oxigén, ami a többlet üzemanyagot elégesse.
Lehet, hogy a szerelők két esetet kevernek és mégiscsak egy dízelről van szó. Azt nem lehetett leállítani. A motor, amit javítanak, lehet turbó benzines. De máshogy halt meg.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!