Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi ez a jelenség? Ha turbo...

Mi ez a jelenség? Ha turbo benyomja az olajat az égéstérbe, akkor egy darabig tényleg nem tud leállni a motor?

Figyelt kérdés

https://www.youtube.com/watch?v=3gO65RpFUuo


Mert azt mondja benne, hogy a tulaj leállította, de még sem állt le motor...?



2023. szept. 23. 15:33
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Runaway. Magyar neve szerintem nincs is.
2023. szept. 23. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
18:00-tól mondja a srác el egy percben.
2023. szept. 23. 15:40
 3/9 krwkco ***** válasza:

Nem néztem meg a videot.

De dízelnél előfordulhat. Annak nem kell gyujtás. Ha megvan a kompresszió, az olaj magától begyullad. És tovább jár a motor, biztosítva a kompressziót. Az olajpumpa meg a motorolajat. Amíg el nem fogy és a motor be nem sül.

2023. szept. 23. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 krwkco ***** válasza:
Egy kis kiegészítés: a kompressziótól azért gyullad be az olaj, mert az összenyomott levegő magas hőmérsékletre felmelegszik.
2023. szept. 23. 15:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 A kérdező kommentje:
Igen a dieselnél úgynevezett öngyulladás van, de ez egy 1.4 turbo benzin.
2023. szept. 23. 15:42
 6/9 krwkco ***** válasza:
Akkor lehet pl. gyujtáskapcsoló hiba. Vagyis voltaképpen nem állította le a motort csak úgy tünt neki.
2023. szept. 23. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 krwkco ***** válasza:

A benzinesnél nem jöhet létre akkora kompresszió, hogy a motorolaj begyulladjon. Nem csinálhatnak akkora sűrítési viszonyú hengert, mert akkor a benzin már rég túl lenne a kopogáshatáron.

Esetleg egy nagy sűrítési viszonyú (Mazda) szegénykeverékesnél lehetne ilyen, ha a turbó szabályozatlanul totálisan túltöltene. De azt sem hiszem mert akkor a leállítás előtt hogyhogy nem kopogott rettenetesen a motor.

2023. szept. 23. 15:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 A kérdező kommentje:
Akkor tényleg nem értem....
2023. szept. 23. 15:58
 9/9 krwkco ***** válasza:
100%

Na most megnéztem a 18 perctől.

Zavaros a történet. Azt mondják, hogy a motor felpörgött. De egy benzines nem tud a plussz üzemanyagtól felpörögni. Ott a fordulatot a levegő szabályozza. Ha nem kap több levegőt csak sok üzemanyagot, akkor csak kormolni kezd. Nincs oxigén, ami a többlet üzemanyagot elégesse.

Lehet, hogy a szerelők két esetet kevernek és mégiscsak egy dízelről van szó. Azt nem lehetett leállítani. A motor, amit javítanak, lehet turbó benzines. De máshogy halt meg.

2023. szept. 23. 16:05
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!