Jelenleg a gyári 16"-os kerekek vannak használatban 205/55 gumikkal. Azon gondolkodom, hogy egy 15"-os felni 195/65 gumival mennyivel növelné a komfortérzetet a jó magyar utakon? Ugyanakkor, úgy tudom egy keskenyebb gumi kicsivel jobban teljesít nedves, havas, jeges körülmények között a nagyobb felületi nyomásnak köszönhetően. Emellett kisebb tömeget könnyebb mozgatni + kisebb felület = kisebb súrlódás = jobb fogyasztás.
Nem hiszem hogy jobban menne,átmérőben hozna plusz 3mm-ert ami hátrány, súlyban viszont alig lenne különbség ilyen kis méret különbségnél az is csak akkor ha azonos típusú felnit veszel. Súlyt nyerhetsz azonos felnimérettel is ha jobb minőségű könyebb felnit raksz fel.
Szerintem nem éri meg a bajlódást az az 1coll de ha van hozzá kedved meg felesleges pénzed akkor megcsinálhatod mert a kerékméret jelentősen nem tér el a gyáritól.
2023. szept. 21. 12:08
Hasznos számodra ez a válasz?
3/16 A kérdező kommentje:
Igazság szerint engem a legjobban a komfortérzet érdekelne. Ez 14mm-t jelentene a gumi falmagasságában. Az autó felfüggesztésének sem mindegy. Úgy gondolom én is, hogy a fogyasztást annyi minden befolyásolja, hogy nem lenne releváns különbség. Tehát a súly kihúzva. Amennyiben biztos lennék a dolgomban, akár el is cserélhetném a felnimet egy kisebb gyárira, ez nem okozna többletköltséget. Viszont egy 195-ös - mondjuk azt Michelin CrossClimate2- gumi az árukereső szerint 31 ezer ft legolcsóbban. Míg ugyanez a típus 205-böl kb 40-41 ezer.
2023. szept. 21. 12:34
4/16 A kérdező kommentje:
3mm-t? akkor valamit rosszul számolok?
2023. szept. 21. 12:35
5/16 anonim válasza:
Ha ez nem okoz gondot, venni-eladni akkor nyerhetsz 20-25 ezret egy szett gumin, stabilitása minimálisan rosszabb lesz. És legalább sutábban is néz ki a ballonosabb kerekekkel. A vonóerő lehet egy lehelletnyit jobb jégen.
Nekem is ezek a méretek jók az autómra, nem gondolkodtam, a kissebb felnire váltáson szimplán a kinézete miatt, mert feltűnően sz@rabbul néz ki szerintem. És sokat nem hoz a konyhára.
2023. szept. 21. 12:36
Hasznos számodra ez a válasz?
6/16 A kérdező kommentje:
5/5 Igen, a peresebb gumi jobban néz ki, ez tény.
2023. szept. 21. 12:39
7/16 anonim válasza:
Ebben a kategóriában (prémium 4 évszakos) egyben szemmel láthatóbb az összeg, az én matekomban kommersz szezonális gumi volt ott 5e/darab a különbség. De az abroncs árán kívül komoly nyereség nem várható.
2023. szept. 21. 12:42
Hasznos számodra ez a válasz?
8/16 dirtboy válasza:
A 3mm-ert a teljes kerékméretre értettem. Ugye teljes kerékméret alapján kell számolni a váltó méreteket hogy mire lehet cserélni. Neked a 195-ös gumival a teljes kerék méreted tehát az átmérő nőne 3mm-ert.Az minimális nagyjából azonos lesz a kilométerórád is nem fog lefelé csalni tőle.
2023. szept. 21. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
9/16 anonim válasza:
Nekem a nyári gumim 225/45R17, a téli 195/65R15. Komfortban talán egy minimális árnyaltnyi különbség van, de ne ég és föld különbségre gondolj! Csak emiatt biztos nem váltanék. Menettulajdonságokban, tapadásban normál utcai használat mellett semmit nem venni észre. (Én mondjuk amúgy sem padlógáz-satufék-kézifékes fordulás stílusban vezetek.) Talán versenypályán ha időmérős köröket nyomsz, ott jön ki a különbség.
2023. szept. 21. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
10/16 A kérdező kommentje:
9/9 A menettulajdonságokbeli különbségekkel nem foglalkozom én sem, mivel én is a dinamikus, motorfékes, lendületes vezetést részesítem előnyben. Nem tépem fel az aszfaltot. A komfortérzet érdekel a legjobban, illetve az árbeli különbség is lehet egy elfogadható indok. De azért érdekes olvasni, hogy te peresebb gumival sem érzel nagy különbséget a kettő között.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!