Egy jól felszerelt 4 éves J Astrát lecserélnétek egy új, de alapfelszereltségű Octaviára?
Astrát VW-re? Ilyet még az ellenségemnek sem javasolnék.
Tény, a J Astra már nem kifejezetten az az Opel, amit vennék, de hogy a VW-t szarrá veri, az biztos. Ha K Astra lenne, ott már elgondolkodnék, de a J még bőven jobb egy Octaviánál.
#6 Az Astrák mindig kettesével lépcsőznek és sajnos, mint szinte az összes létező autónál, így az Astránál is a túlbonyolítottság a minőség kárára megy.
Az F és a G alkotott egy párt, utána a H és a J. Ezek a párok technológiailag nagyon hasonlítanak egymáshoz és a megváltozott külsőn, illetve némi modernizáláson kívül nagyjából ugyanazt tudják, ugyanaz jellemző rájuk. Ebből következik, hogy a J még a H alapjaira, azaz 2004-es színvonalra épül. Régies, persze, de többnyire még megbízható. A K viszont annál 10-12 évvel frissebb konstrukció, sokkal többet akartak, sokkal többet tuszkoltak bele kb. ugyanazért az árcéduláért. És ahogy más márkánál, így a K Astránál is ez csak problémákhoz vezet, amik a J-nél még nem voltak jelen. Tele van elektronikai problémákkal (elsősorban komfortelektronika), a motorokat downsizingolták, stb.
A felszereltséget, amibe az általad is említett infotainment tartozik, azt ne firtassuk, mert sokak azzal sincsenek tisztában, hogy H Astrából nem csak fapad létezik. Nyilván népautóként 100-ból 99-en a fapadot vették, ezért az embereknek fogalmuk sincsen róla, hogy mennyi olyan extrát ajánlottak hozzá, ami abban az időben abszolút egyedülálló volt népautó kategóriában. Az enyém ugyan nem a legmagasabb szint, de jópár olyan cucc van benne, amit egyesek el sem hisznek, volt már aki azt mondta hazudok.
Szóval az infotainmentről annyit, hogy ha az alap 1 sorosat ismered csak, akkor persze, az nem ér semmit. De nem csak az létezett. Már a H Astrában is létezett full színes, navigációs infotainment, akkor szerinted a J-ben nem volt? Ugyanmár...
Mázsákkal nehezebb? Hogy? 5 ajtós hatchback J 1298kg, K ugyanaz a kivitel 1318kg (hivatalos dokumentáció szerint, nyilván motortól és felszereltségtől függően változhat).
Gyengébb és többet fogyasztó motorok? Attól függ. A J még a klasszikus szívóbenzinekkel jött ki, a K-ban pedig már felváltották őket a turbósok. Csak azt ne felejtsd el, hogy azok a turbósok már a facelift-es J-ben is benne voltak, szóval ez nem érv a K mellett, hiszen a J is tudja ugyanazt. Sőt, 1.6-os benzinre már a H Astrában is raktak turbót, ahogy a 2.0-ra is és 240 lóerő volt a legerősebb. J Astrában szintén benne volt a 2.0 turbó, felhúzva egészen 280 lóerőig. A K Astrában meg már csak 1.6-ig terjedt a mutatvány, turbóval együtt is csupán 200 lóerő, ami alig ér többet mint a 10 évvel korábbi H Astra 1.6 turbóbenzin 180 lóereje. Oké a K-ban volt egy
Ha a motort nézzük, kizárólag visszafelé fejlődött a K, nemhogy a J-hez, de még a H-hoz képest is.
"Oké a K-ban volt egy"
Lemaradt a vége
... volt egy 330 lőerős 2.0 turbóbenzin, amivel a TCR-ben versenyeztek és homologizáció miatt közútra is árulniuk kellett, de ilyen kb. senkinek sincsen. Németeknél biztos akad, de nálunk szerintem nem is árulták, nem is fog senki annyit adni egy Astráért, amennyibe egy olyan kerül, tehát kár ide sorolni.
#7
Nekem egy H meg egy K van. A J-hez csak cégesként volt szerencsém.
"K Astránál is ez csak problémákhoz vezet, amik a J-nél még nem voltak jelen. Tele van elektronikai problémákkal (elsősorban komfortelektronika), a motorokat downsizingolták, stb."
Érdekes, mert én ezeket az "elektronikai problémákat" nem tapasztalom. 2015 óta jelen vagyok K-s fórumokon és ott se hallottam még ilyenről, mint tömegesen jelentkező probléma.
1.4-1.6 négyhengeres motorokat sem mondanám végletesen downsizingolásnak.
"hogy H Astrából nem csak fapad létezik."
Hát ez vicces. Pont "jó" embernek írod. A sajátomban semmi nem utólag beletákolt, minden gyári és nem import autó volt. A teljesség igénye nélkül ami benne van: CID + CD70NAVI, IDS+ sport gombbal, TPMS, DDS, adaptív kanyarkövetős bixenon, fényszenzor, esőszenzor, full légzsákszett (front, függöny, oldal), félbőr belső ülésfűtéssel, radar, digit klíma EHS-sel, hővisszaverős bevonatolt szélvédő, stb...
"Már a H Astrában is létezett full színes, navigációs infotainment, akkor szerinted a J-ben nem volt?"
Ezt most nem értem. Ki írt olyat, hogy a J-ben nem lett volna CID? Emlékeztetőül, a J éa a K közti különbséget kérdeztem tőled. 2004-ben nagyon is nagy dobás volt a H-van a CID. De ne haragudj, a K-ban lévő érintőkijlezőhöz, AndriodAutos/CarPlays feljegységhez képest megmosolyogtató 2023-ban, ami a H-ban van. Ami érthető, hiszen eltelt köztük 11 év, ami nem kevés idő IT-s hardverek tekintetében.
"Mázsákkal nehezebb? Hogy? 5 ajtós hatchback J 1298kg, K ugyanaz a kivitel 1318kg (hivatalos dokumentáció szerint, nyilván motortól és felszereltségtől függően változhat).
Gyengébb és többet fogyasztó motorok?"
Jó vicc! Ezt most ugye te sem komolyan írtad?! :D Állj rá egy hídmérlegre, meg fogsz lepődni! Simán van 1,5 tonna alsó hangon is az a J. Érdekes módon a K gyorsulási adatai is jobbak a J-nél. Ez ugye azért van, mert sokkal nehezebb és a "nagyobb" tömeg jobban gyorsul? :D A Spritmoniton is több száz felhasználó szándékosan hazudik a fogyasztási adatokról, ugye?
"A K Astrában meg már csak 1.6-ig terjedt a mutatvány, turbóval együtt is csupán 200 lóerő, ami alig ér többet mint a 10 évvel korábbi H Astra 1.6 turbóbenzin 180 lóereje.
1.6T H Astra: 180 Le, 230 Nm, kombinált fogyasztás: 9,2 l/100 km, gyorsulás 0-100 km/h: 9,5 mp, Euro4.
1.6T K Astra: 200 Le, 300 Nm, kombinált fogyasztás: 6,6 l/100 km, gyorsulás 0-100 km/h: 7,8 mp, Euro6.
Látszik a hatalmas "visszafejlódés"! :D Ugye minden paraméterében sokkal-sokkal rosszabb?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!