Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amerikában még mindig ilyen...

Amerikában még mindig ilyen benzinkályha V8 millió köbcentis autókat gyártanak?

Figyelt kérdés

Mikor itthon még ment a pár tíz lovas Trabant és Lada korszaka, Amerikában már ment a hatalmas köbcentis benzinzabáló autók tömeggyártása. De még az európai prémium gyártók sem gyártottak akkora teljesítményű kocsikat mint az amerikaiak.

Ott manapság is ilyen pazarló autókat gyártanak vagy azért ott is jobban meghatározó lett a fogyasztás illetve környezetvédelem?



2023. szept. 17. 21:23
1 2
 11/13 anonim válasza:
100%
Volt pl. Egy amcsi gyártmány, a Suzuki Swift kinézetű Geo Metro vagy a Crysler Pt Cruiser is egy kis köbcentis autó.
2023. szept. 17. 23:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
100%

V8as manapsag mar csak picupokban es nagy meretu SUV-ban van, illetve kisbuszokban.

Viszont opcio a V6os is ha valakinek nem kell a V8as .

Atlag autok 2.0 es 2.5 4 hengeresek. Egyteruek, SUV-k pedig 3.0-3.5 V6-osak altalaban.

2023. szept. 18. 07:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
100%

#8 Igen, pont erre gondoltam. Itthon az 1.4-1.6 szivo. Kint 2* akkora.

Egyebkent az arakon tul a teljesitmenyre is erzekeny a hazai piac. Mikor a 90-es evekben elkezdtek a Wartburg, Lada, Skoda, Moszkvics, Dacia stb. 50-80 loeroket felvaltani az 1,6 szivo 90-100 lovas autok, ugy erezte a tarsadalom hogy azok raketak. Emlekszem mikor 98-99 kornyeken apam elhozta a ceges Vectrat amiben 2 liter 16 szelep benzin volt, 1-2 lampa vagy keresztezodes utan "elrugta" teljesen hanyattestem hogy ez versenyauto. De mar az 1.7 dizel Astra is nagy elmeny volt, az volt a "sajat" ceges autoja.

Kozben a 2000-es evekben telipakoltak a piacot a nemet dizelekkel, meg a PSA, Toyota, Ford is elkezdett elerheto aron 1.8-2.0 benzines, 1.6-2.0 dizeles autokat arulni. Hozzaszokott indenki a 100-140 loerohoz, az lett a referencia. Kesobb meg mar elerhetok voltak a 150-00 vagy akar 250 lovas szeria autok mindenkinek. Ezek utan az 1.4 szivoba mar nem biztos hogy visszaulnenek. Mikor az Opel az utolso 1.4 szivo Astrait forgalmazta, kutyanak nem kellett, bagoert meg lehetett venni. Mindenki a picit erosebb de kisebb turbosat vagy a joval erosebb 1.4 turbot vette, a megbizhatosagot alaredeltek a teljesitmenyek.

En 2.4 szivoval jarok, nem ulnek vissza 1.4-1.6 autoba. 2.0 turbo ala nem mennek ha ujat "kellene" venem, de inkabb hibrid.


Na kint nem ez van, mert ott a 3-4 liter szivo volt az ami itthon az 1.4. Elkezdtek ezeket a motorokat mar europai mercevel is racionalis meretu/sulyu autokba beletenni, a teljesitmeny boven eleg egy max 2 tonnas kasznihoz. Nem is kell oket forgatni, van akkora nyomatek 1500-2500 fordulat kozott mint egy fele akkora turbosnal. Akkor minek nyomkodjak szet a blokkot a turboval meg a nagynyomasu rendszerrel? Inkabb odaraknak meg 2-4 hengert. Amiket egyebkent dinamikus vezerlessel lekapcsolnak ha nem kell.

2023. szept. 18. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!