Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Amerikában még mindig ilyen...

Amerikában még mindig ilyen benzinkályha V8 millió köbcentis autókat gyártanak?

Figyelt kérdés

Mikor itthon még ment a pár tíz lovas Trabant és Lada korszaka, Amerikában már ment a hatalmas köbcentis benzinzabáló autók tömeggyártása. De még az európai prémium gyártók sem gyártottak akkora teljesítményű kocsikat mint az amerikaiak.

Ott manapság is ilyen pazarló autókat gyártanak vagy azért ott is jobban meghatározó lett a fogyasztás illetve környezetvédelem?



2023. szept. 17. 21:23
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
100%

Nem, az átlag motor méret lement a 2-3 liter körüli tartományba, a hengerszám pedig ma már inkább 4-6 között mozog. Nagy V8-asok már csak az igazán drága pickupokban és SUV-kben vannak amik 60-70-80 ezer dollárról indulnak, de a Toyota pl. már csak a régi Land Cruiserben árul V8-ast, s az is nagyon elavultnak számít.


Már nem a motormérettel vagiznak, hanem a mindenféle baromi drága extrákkal - hogy hány pohártartó van a kocsiban, lehet-e grillsütőt szerelni a platóra, fűthetőe-e a fellépő meg a milliónyi vadászati, outdoor és kempingezős opciós csomag a fényhidaktól kezdve a vadrácson át a csörlőig. Több tízezer dollárt lehúznak a vevőkről az ottani gyártók ezekkel a haszontalan extra csomagokkal - ezekben van ma a pénz, nem a V8-ban, az már senkit nem érdekel (na jó, az még egy plusz opció lehet a végén, ha már tényleg minden mást bejelölt a vevő).

2023. szept. 17. 21:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
89%

"The average engine size rose from 3.33 L in 1990 to 4.09 L in 2007 then dropped to 3.42 L in 2022 due to introduction of turbochargers that allowed downsizing engines, meantime horsepower rose from 142 HP in 1990 to 313 HP in 2022. In 2022 domestic cars averaged 336 HP vs imported cars 295 HP."


Vannak ott is 800-tól 8000 köbcentiig.


Amerika az autózás mekkája.

Nem csak az üzemanyag ár miatt, amiért megharcoltak sok helyen ;)

Szinte bármit építhetsz, sokkal lazábbak a szabályozások.

2023. szept. 17. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
100%
Az, hogy "amerikába' csak a vényóc megyen", sosem volt igaz ebben a formában, mindig is voltak ott kisebb motorok is, a '80-as évek óta pedig már nem csak mutatóba léteznek. Volt ott soros négyhengeres Dodge Omni, V6-os turbós Pontiac Trans Am meg minden egyéb. Most sem csak nyolchengeres, benzinzabáló tepsiket gyártanak, például a Tesla is amerikai cég, ők pedig hallani sem akarnak belsőégésű motorról.
2023. szept. 17. 21:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
Bár gondolom az is közre játszott, hogy 30-40 éve sokkal több köbcentiből tudtak kihozni akkora teljesítményt mint manapság.
2023. szept. 17. 21:41
 5/13 anonim ***** válasza:
100%

Igen. A turbó, a kompresszor levitte az átlagot, tavaly 3400 köbcentire.


1990-ben az átlag lóerő 142 volt. 2022-ben 300 körül.


De átlaghoz híven ebben benne van minden. Az 50 köbcentis robogóktól (ott is van elenyészve) az 1300 lóerős aszfalt szaggatókig.

2023. szept. 17. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
100%
Már ott is kezdenek visszaszorulni a hatalmas motorok,bár lassabban mint Európában.Sok pick-upnál kivezették a V8-as motort turbós V6-ra vagy SUV-oknál hibrid 4/6 hengeresre,a Dodge is most szórja ki az utolsó HEMI-ket amit eddig mindegyik autóba is tettek.
2023. szept. 17. 22:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
100%

Ott is az van mint itt. A fele dizelezik (nemet TDI, PSA fele HDI meg a DCI atdolgozott verzioja van a legtobb autoban), a masik felenek a nagy resze ellene egy faek egyszeru 2 liter szivo benzinnel. Naluk meg a 4-5 liter szivo V8 a faek egyszeru, dizelbol Duramax, Powerstroke, Cummins megy, de azok is 5 liter korul vannak.


A pickupokat kiveve nem nagyon jellemzok mar a 6 literes motorok a hetkoznapokban. Inkabb a 60-70-es evekben pakoltak teli 6-8 literes karburatoros V8 benzinmotorral a nagy csaladi autokat. Mar akkor is 2,5-3 tonna volt egy auto, a legolcsobban es a legkonnyebben fenntarthatoan ugy tudtak oket dinamikusan mozgatni, hogy beleraktak egy 2-300 lovas 7,5 literes V8-at 3-4 sebesseges automataval. Azokkal a kasznikkal kb ugy mentek mint ma egy 2 literes 150 lovas dizel. Hetkoznapi varosi es autopalyas hasznalatra optimalis volt, mint itthon a 2.0 CR es tarsai a 2000-es evekben kb.

2023. szept. 17. 22:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
100%

#7


"Ott is az van itt."


Csak itt az 1.4 szívó az átlag, ott meg 3.0 :D


De ott is sírnak az életszínvonal csökkenése miatt :D

2023. szept. 17. 22:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 anonim ***** válasza:
100%

Amcsiknál az a difi, hogy ha az embereknek nem tetszenek a kisebb motorok akkor simán vissza fogják hozni a nagyobbakat.

Az európai és amerikai autógyártás között mindig is volt egy alapvető hatalmas különbség.

Európában úgy megy a dolog, hogy kitalálnak ezt azt az autókba és utána próbálják meggyőzni az embereket, hogy ez mennyire jó dolog, és valójában erre van szükségük, ha meg bukta a dolog akkor jön a " hát mi a jövőt hoztuk el, de az emberek nem voltak még készen rá " marketingbe burkolt ezt elba..tuk szöveg.

Amerikában pedig azt figyelik, hogy a vásárlók mit keresnek, mi az ami érezhetően egy fontos dolog az embereknek, és azokra igyekeznek jobban figyelni. Ha azt veszik mondjuk észre, hogy egy adott modell kínálatából a nagyobb motorosokat keresik jobban, akkor azokra fognak fókuszálni, és akár készítenek még nagyobbat. Ha azt veszik észre, hogy az emberek szeretik a piros autókat, akkor a következő frissítésnél hoznak be még 5 árnyalatot a pirosból....

2023. szept. 17. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/13 anonim válasza:
100%

Régen sem volt kimondottan jellemző a nagy köbcenti az usa-ban. Volt ott is pl. Yugo. Az egyik Bruce Willis filmben, talán a Die hardban, látható is egy Yugo 45. Vagy anno a Yugo Florida, azt kimondottan amerikai piacra gyártották.


De ha megnézzük 40-50-60 éve kelet-európát. Csajkákat 5,7 V8 motorral szerelték.

2023. szept. 17. 23:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!