Dízel autón tanulok, nem tiszta az alábbi dolog, elmagyaráznátok?
Szóval az alábbi szituáció érdekelne, pedál, váltókezelés:
Közeledik az illető egy kereszteződéshez és sima elsőbbség adás tábla van. És sokszor látom, hogy nem áll meg teljesen (ugyebár nem is kötelező ahogy tudom, csak az Állj!, elsőbbségadás kötelező táblánál) az illető, hanem nagyon lelassul csak, körbe néz és ha tiszta a terep akkor gurul ki tovább. Lényeg hogy NEM ÁLL meg az autóval. Ilyenkor az történik (ha jól értelmezem eddigi kevés órámmal), hogy motorfék, amikor eléri az adott sebességhatárt (amin én tanulok autó, ez olyan 30 ha jól tudom), akkor levált kettesbe, és csúsztatott kuplunggal végzi el a fentieket? Esetleg egy kevés fék rásegítéssel ha szükséges. Jól értelmezem? Mert nekem azt tanította az oktató, hogy egyesben nem kuplungozunk, kivéve parkolás, tolatás, elinduláskor. De ilyen esetben, ha alapból "NEM ÁLL" meg az autó, akkor gondolom nem váltunk le egyesbe egy kereszteződésnél, hanem kettesbe maximum, és abban a fokozatban csúsztatom.? Köszi, remélem érhetően fogalmaztam. Csak ez nem tiszta még így nekem, mert én ilyen helyzetben eddig mindig megálltam teljesen, és egyszer szólt is az oktató, hogy nem kell mindig megállni, nézzek körbe és lassan guruljak végig
Lehet 1.-be is váltani, aza helyzettől függ.
A kuplungot meg nem kell csúsztatni ilyenkor.
Lehet menet közben is egyesbe váltani.
Tipikus, begyöpösödött oktatófasság, abból az időből, amikor még nem volt szinkronizált az egyes fokozat az autókban.
Simán kinyomott kuplunggal gurulsz, nem kell sem alapjáraton nyüstölni a motort, sem kínozni a kuplungot folyamatos csúsztatással.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!