Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Dízel autón tanulok, nem...

Dízel autón tanulok, nem tiszta az alábbi dolog, elmagyaráznátok?

Figyelt kérdés

Szóval az alábbi szituáció érdekelne, pedál, váltókezelés:


Közeledik az illető egy kereszteződéshez és sima elsőbbség adás tábla van. És sokszor látom, hogy nem áll meg teljesen (ugyebár nem is kötelező ahogy tudom, csak az Állj!, elsőbbségadás kötelező táblánál) az illető, hanem nagyon lelassul csak, körbe néz és ha tiszta a terep akkor gurul ki tovább. Lényeg hogy NEM ÁLL meg az autóval. Ilyenkor az történik (ha jól értelmezem eddigi kevés órámmal), hogy motorfék, amikor eléri az adott sebességhatárt (amin én tanulok autó, ez olyan 30 ha jól tudom), akkor levált kettesbe, és csúsztatott kuplunggal végzi el a fentieket? Esetleg egy kevés fék rásegítéssel ha szükséges. Jól értelmezem? Mert nekem azt tanította az oktató, hogy egyesben nem kuplungozunk, kivéve parkolás, tolatás, elinduláskor. De ilyen esetben, ha alapból "NEM ÁLL" meg az autó, akkor gondolom nem váltunk le egyesbe egy kereszteződésnél, hanem kettesbe maximum, és abban a fokozatban csúsztatom.? Köszi, remélem érhetően fogalmaztam. Csak ez nem tiszta még így nekem, mert én ilyen helyzetben eddig mindig megálltam teljesen, és egyszer szólt is az oktató, hogy nem kell mindig megállni, nézzek körbe és lassan guruljak végig



2023. szept. 11. 21:18
 1/7 anonim ***** válasza:
100%

Lehet 1.-be is váltani, aza helyzettől függ.

A kuplungot meg nem kell csúsztatni ilyenkor.

2023. szept. 11. 21:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Mert az alapjárat viszi, ugye? De az mennyi egyesben, 10Km/H? Az meg lehet sok, szóval akkor csúsztatnom kéne nem? Ha mondjuk én 5-el akarok kigurulni csak..
2023. szept. 11. 22:00
 3/7 A kérdező kommentje:
De ha meg egyesben picit ráfékezek, akkor leesik az alapjárat és lefulladok nem?
2023. szept. 11. 22:04
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Lehet menet közben is egyesbe váltani.

Tipikus, begyöpösödött oktatófasság, abból az időből, amikor még nem volt szinkronizált az egyes fokozat az autókban.


Simán kinyomott kuplunggal gurulsz, nem kell sem alapjáraton nyüstölni a motort, sem kínozni a kuplungot folyamatos csúsztatással.

2023. szept. 11. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Gondolom hogy ez autófüggő is hogy 1-es vagy 2-es. Nekem például 1-esben alapjáraton gyakran elkezd berángatni, dadogni kuplung nélkül. Én mindig kettesbe szoktam tenni ha nem tudom hogy meg kell-e állnom végül. Aztán vagy megállok vagy megyek tovább ahogy éppen kiadja a szitu. Ha érzem hogy alacsony a sebesség a ketteshez csúsztatom egy kicsit a kuplungot, ha nem kell akkor nem. 250 ezer van az autómban és még gyári a kuplung, szóval nem ettől fog meghalni idő előtt.
2023. szept. 11. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
53%
Hivatalosan 1-esbe csak elinduláskor meg parkoláskor kell váltani. Van egy szűk rész a "majdnem megáll" és a "teljesen megállt" között. Mivel 2-esben is el tud indulni egy autó, ezért én inkább abba szoktam tenni, nagyobb gázzal indítva, mivel 1-ben elkezdene rángatni.
2023. szept. 12. 09:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
milyen autó az ami egyesben rángat?
2023. szept. 12. 15:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!