Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ezeket nem kellett volna még...

Ezeket nem kellett volna még cserélni az autó?

Figyelt kérdés

Rendszeresen viszem ellenőrzőszervizre az autót márkaszervizbe, ahogy kell, minden időt betartva. Ezen túlmenően én nem akarok mással foglalkozni, úgy gondolom, hogy ott mindenről szólnának. 1.5-ös tsi turbós benzinmotors autóm van. 5 éves, közel 100e km van benne, pár hete voltam vele szervizben.

Ennyi idő és megtett km után, még mindig nem cseréltek/kellett cserélni a következőket:

- akkumulátor

- féktárcsa

- vezérmű szíj (ez az, ami inkább aggaszt)


Ezeket tényleg nem kell még cserélni az esetemben? Csereperióduson belül vagyok még, és az állapotuk is jó vajon? Vagy leszarják a márkaszervizben és nem foglalkoznak vele, azért nem szóltak még?


2023. szept. 11. 11:41
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

- vezérmű szíj (ez az, ami inkább aggaszt)


Típustól függ!

Én nem értek nagyon az ilyesmihez, de a konkrét típus alapján tudna erre szakember okosat mondani.


- féktárcsa


Én 200e km után vettem egy Toyotát és akkor mondták, hogy az első féktárcsákat cserélni kéne, a hátsókat még nem. Szóval ez valószínűleg még nem aktuális nálad sem. De ezt műszakin is nézik szerintem, úgyhogy hamar kibukna, ha kéne.


- akkumulátor


Ez jó kérdés. Ha eddig nem volt indítási gondod, én nem cserélném. 5 év és 100e km megtett útból azt látom, te inkább országúton használod, nem városban. Ilyen használatnál sokat kibír egy akkumulátor. Útközben folyton töltődik.

2023. szept. 11. 11:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
31%
Hát ezt mi nem tudhatjuk. Keress fel egy másik szervizet, hogy ők mit mondanak.
2023. szept. 11. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 krwkco ***** válasza:
100%

"úgy gondolom, hogy ott mindenről szólnának"

Vagy igen vagy nem. Sok mindent kellene egy drága időszakos szervízen ellenőrizniük. De ott is szerelők dolgoznak. Akik vagy megnézik, amit kell vagy csak leokézzák a papíron.

"féktárcsa"

Tárcsacsere csak betétcserekor jön szóba. A betéteket kell ellenőrizni, hogy mennyi van még a kopóanyagukból. A belső általában keréklevétel nélkül is látszik, de a külső csak egyes alufelniknél. Ha téli-nyári gumid van, akkor inkább a kerékcserekor kérd meg a gumist, hogy nézzen rájuk.

"akkumulátor"

Az akkumlátor élettartama lehet 2 és 10+ év között bármi. Akkor kell cserélni, ha az önindító nehezen forgat és a generátor ellenőrzése nem mutat hibát. Ez többnyire télen fordul elő, mert a hideg akkumulátor indítóárama kisebb. Ha biztosra akarsz menni, akkumulátorboltban általában kérhetsz terhelővillás ellenőrzést.

"vezérmű szíj"

Erre van a legnagyobb esély, hogy szóltak volna, ha eljött a km alapján előírt csere ideje. Ez típustól függ, de többnyire több, mint 100 ezer.

2023. szept. 11. 12:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
nem mondod ők nemfoglalkoznak vele. Szervizkönyv alapjan kikeresed mit kell csinalni leirod egy palirra es amikor bejelntkezel az eppen aktualis eves szervizre akkor lediktalod nekik es kesz.
2023. szept. 11. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Akkumulatort elottem leirtak, azt meg nem cseres. Vezermuszij 180.000 km kornyeken szoktak eloirni, ha elovigyazatos vagy 120-130.000 kornyeken lecserelteted. Fektarcsarol neg betetekrol elottem levok elmondtak helyesen.
2023. szept. 13. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!